שיטת רבי מאיר הוא שבהפרט צריך להאיר תוקף האור דהכלל – ולכן "מצד הלוחות הי' (הס"ת) מונח מבפנים". ושיטת רבי יהודה שהפרטים יוצאים ממקום הכלל ורק שנרגש בהם שהם חלק מהכלל – "דף הי' בולט מן הארון מבחוץ ושם הי' מונח".
מעלת החינוך והקשר למצות הקהל.
ביוה"כ "מעלה עשן" מעכב, כי עבודת הכה"ג הוא להעלות את בנ"י לבחי' בכל מאודך. וזהו ש"כל כהן שאין בידו חצוצרות" – שאינו מתעסק בהקהלת והעלאת העם – "דומה זה שאין כהן הוא".
ר"ה ופרשת נצבים קאי על האחדות שמצד שורש נשמות ישראל, ויוה"כ ופרשת וילך קאי על המשכת האחדות למטה – כפי שבנ"י הם במקומם.
הקב"ה אמר ליהושע "טול מקל והך על קדקדן", כי "דבר אחד לדור" – שהנהגת יהושע צריך להיות בשינוי ממשה, שבאם לאו ישנם ב' דברים בדור יהושע - משה ויהושע. שמצד הביטול שלמעלה מטו"ד אי"צ לאלה שקנו חכמה, ואדרבא פועלים בהם ביטול.
"ויתנה אל הכוהנים בני לוי" פירושו שנתן את התורה לכהנים עבור כל שבט לוי. שהכהנים הם בחי' אתהפכא והלויים הם בחי' אתכפיא, אך בנדו"ד פעלו הכהנים את עבודת הלויים - שנתינת התורה לכהנים הי' עבור בחי' סור מרע.
ענין שנת הקהל ובעבודת האדם, והקשר לנשים / שהחיינו בסיום ס"ת.
"מקץ שבע שנים" – ביאור "בשנה ראשונה של שמיטה שהיא שנה שמינית", וביאור ג' הענינים שבשמיטה: שביתת האדם, שמיטת הארץ, והפירות הם הפקר.
"הקהילו אלי" – הביאור בזה "שלא תקעו אותו היום בחצוצרות כו' ולא השליט יהושע עליהם".
הוראה משנת הקהל / כתיבת ס"ת כללית לחיילי צה"ל / נפילת ס"ת; הגהת ספרי תורה / הטעויות בלקו"ת.
ביקור בחצרות קדשנו בימי הקהל / מעלת כתב ברור.