מפתח לתורת כ"ק אד"ש

לקוטי שיחות חכ"ז ע' 107 (מצורע ב)

קיצור

בחלוקת הסדרות (שבפרשת תזריע נאמרו דיני טומאת הצרעת, ובפרשת מצורע הנה מתחילה נתבארו דיני טהרת המצורע, ואחר כך נאמר דיני טומאת וטהרת נגעי בתים) צריך להבין מדוע לא הובאה טומאת בתים בפרשת תזריע?

והנה בטומאת בתים נאמרו ב' טעמים: (א) בשורה היא להם כדי שימצאו את המטמוניות שהטמינו האמוריים. (ב) ובזוהר מבואר שבבתי האמוריים שרתה רוח מסאבאה שהיה צריך להסירה. וב' טעמים אלו אינם בסתירה, כי דוקא על ידי בירור הרוח מסאבא מגיעים למטמוניות, על דרך שעל ידי התשובה הזדונות נעשים לו כזכיות. 

אך הזדונות עצמם אינם ענין טוב ורק שמביאים לדבר טוב "הואיל ועל ידי זה בא לאהבה רבה זו", ולכן טומאת הצרעת וטהרתה באים בשני סדרות. 

אך פרשת נגעי בתים שמתחילה ב"ונתתי וגו'", היינו שהפרשה מדברת מנקודת מבטו של ה', ולכן רואים שכל ענין הנגעים הוא שעל ידי בירורם מוצאים מטמוניות, ולכן הצרעת וטהרתה הם בסמיכות ממש זה לזה באותה הפרשה.

Heading