מפתח לתורת כ"ק אד"ש

לקוטי שיחות ח"כ ע' 61 (וירא א)

קיצור

בסיפור דכ"ק אדמו"ר נ"ע שבכה על שהקב"ה לא נגלה אליו, צריך להבין מדוע לא שאל על "וירא אליו ה'" שנאמר ב' פעמים בפרשת "לך לך"? ובפרט שתשובת כ"ק אדמו"ר הצמח צדק אינה שייכת ל"וירא" שבפרשת לך לך שלפני המילה?

והביאור: בפרשת "לך לך" נתגלה הקב"ה לאברהם מצד מעלת אברהם, ולכן לא קשה מדוע הקב"ה אינו מתגלה לכל אחד. אך בפרשת וירא - שעל פי פרש"י הי' הגילוי (לא לרפואה שהי' ע"י מלאך רפאל, אלא) ענין של גמילת חסד לבקר את החולה - א"כ צריך הקב"ה להתגלות לכל א' שרוצה (עד כדי בכי') כי זהו ענין של גמ"ח. ועל זה ענה הצ"צ שצריך להיות כלי לגמ"ח של הקב"ה.

וההוראה: כמדובר כמה פעמים סיפור זה הוא פתיחת צינור לדרך חדשה בחינוך, שיכולים לחנך ילדים שירצו גילוי אלוקות, ועד שגילוי אלוקות נעשים "דברים שהם אהובים אצלו לקטנות שניו".

Heading