מפתח לתורת כ"ק אד"ש

לקוטי שיחות הוספות - עקב (חכ"ט ע' 390)

קיצור

שקו"ט בדברי אדמו"ר הצ"צ (אוה"ת חנוכה רפ, ב) דתפילת השחר היא עד ד' שעות כמו התמידוק"ש עד ג' שעות כמו קטורת / כמה עצות לחיזוק התפילה / טבילה במקוה בלי כוונה; השייכות דטבילה לתפילה / תפילה באריכות / ב' סוגים בכוונות התפילה כמו בכל הוונות "לשמה" / ביאור הנהגת הקוראים ק"ש קטנה בזמנה ודוחים ק"ש וברכותי' לאחר זמנה; הקוראין ק"ש בשיבושים / הניעור בלילה אם יתפלל לפני השינה או ינוח קודם / עיון בספרי דא"ח בין ישתבח ליוצר / המתפלל באריכות והצבור ממהרים / כנ"ל; דילוג בפסוקי דזמרה / תפילה באריכות ותפילה בציבור / דחיית תירוץ לקושיית התפא"י ריש ברכות / ענין וזמן נתינת צדקה לפני התפילה / היתר לימוד תוה ותפילה במי שמ"ר שותתין אצלו ע"י כלי / עניית אמן וקדושה על שמיעה ע"י מיקרופון / צירוף קטן למנין / עטיפת טלית דש"ץ במנחה או ערבית / כנ"ל בבעל קורא; המתפלל בביהכנ"ס שנוהגין כן מה יעשה / מנהגי חב"ד בתפילה ומקורם / טעם שינויים בפסוקים שבתפילה מהנוסח בתנ"ך / זמן ואופן אמירת מודה אני / ביאור לשון נוכח ונסתר בנוסח הברכות / מה לעשות בביכנ"ס שאין הש"ץ אומר ברכות השחר בציבור וחלק מהציבור מתפללים לפי הוסח הנוהג כן / אמירת ברכות השחר בציבור / שיטת אדמו"ר הזקן אי פ' הקרבנות נאמרת מעומד / מקור המנהג להוסיף "(באתרא) קדישא (הדין)" בקדיש דרבנן / אם לומר קדיש דרבנן כשהוא באמצע פסוד"ז; אם לדלג הסדר שלפני הודו בשביל להתפלל בציבור / "היום יום" בתראי לגבי שו"ע; מנהגו באמירת "לשם יחוד" / בנוסח "מלך יחיד א-ל חי כו'", תיבת "יחיד" קאי אלפני'; ביטוי שם אדנ-י / השלמת ג' התיבות דק"ש ע"י הש"ץ / "מוריד הגשם" הג' סגולה; "תקנת שבת" בק' / אמירת הפסוק של השם בסיום תפילת שמו"ע / ביאור לשון התפילה "ברוגז רחם כו' אהבה תזכור"; טעם הכפלת "מקרא קודש" בקידוש ותפילת יו"ט / בנעילה דו"כ שחל בשבת אומרים "וינוחו בם"; ביאור לשון התפילה "ברוגז כו'" / ביאור הסדר "בספר גאולה וישועה" ב"אבינו מלכנו"; תיקון בל' היה"ר שאומרים בליל הושע"ר / זמני אמירת "למנצח יענך"; אמירת תחנון כשמתפלל בציבור שאין אומרים בו / מנהגינו בקריאת ויחל בת"ב בג' מתענין ועננו בי' מתענין; משיב הרוח בשחרית אחר ששמע ההכרזה; טעם שאין גומרים הפסוק "זכור גו' אשר הקצפת" בשש זכירות / אם יש מקום שהש"ץ יתחיל תפילת המנחה בקרבנות וכיו"ב / הטעם שבסידור אדה"ז (ב"ושמרו") כתוב "אות היא לעולם", מלא ו' / חסיד חב"ד המתפלל לפני התיבה במקום שנוהגין לומר "ושמרו" / ביאור הנוסח "אחרית כבראשית" ולא כראשית" / נוסח מנחה דשבת - "שבתות קדשך", "וינוחו בם" / אופן אמירת הלל כשנאמר כחלק מאמירת תהלים / נוסח "שהחיינו" - "לזמן הזה" בחירי"ק תחת הל' / ניקוד תיבת "לרצות", בכ"מ בתפלה; "זכרנו לחיים טובים" או "בספר חיים טובים" (בת"צ) / שקו"ט בנוסח קשעהמ"ט ואמירת וידוי כו' שבה / ברכת המפיל בנשים / אי קריאת התורה חיובה מן התורה / שני דינים בקריאת התורה: חובת הציבור וחלק מהתפילה / מנהגינו בקריאת התוכחה / מנהגינו בהגבהה וגלילה / מנהגינו כשמוציאין ס"ת באמצע הקריה / הוספה על מנין ז' קרואים בשבת / מנהגינו במי שברך לאשה / מנהגנו בהפטרת שבת שחל באדר"ח אלול / מנהגינו שלא לומר "ובנוחה יאמר כו'" / ביאור בעניני שינויים בנוסח התפילה / המתפלל לפני התיבה בציבור שאין נוסחתם שוה לשלו / ענין חילוף הנוסח / לימוד תורה דבנות / אם יוצא יד"ח ברכת המזון ע"י ברכת על המחי' / נוסח ברכת מעין ג' בארץ ישראל

Heading