מפתח לתורת כ"ק אד"ש

לקוטי שיחות ח"ד ע' 1070 (פנחס)

קיצור

צריך להבין איך שייך שפנחס זכה לכהונה - שכהונה הוא ענין טבעי הבא מלמעלה בירושה - על ידי עבודה? והביאור: בהמשך הפרשה מדובר על הכניסה לארץ ישראל, כי אילו זכו היו נכנסים לארץ ישראל מיד והיו זוכים לגאולה העתידה. והנה בנוגע לגאולה העתידה נאמר "ולא יכנף עוד מוריך", שהאור שלמעלה מהשתלשלות יתגלה בסדר ההשתלשלות. והענין בעבודה, שבחינת היחידה מתגלה בכוחות הגלוים. וזה היה המסירות נפש דפנחס שלא הסתכל בשולחן ערוך - דזה היה "הלכה ואין מורין כן" - מסירות נפש שלמעלה מחשבונות. 

והנה לעתיד לבוא יהיה "להוי כדין וכדין", חיבור ההמשכה מלמעלה - שההמשכה היא בלי גבול - והעלאה מלמטה - שעל ידי ההעלאה באה ההמשכה בפנימיות. וזהו שהכהונה דפנחס - שבאמת היה שייך לכהונה גם קודם למעשה זמרי - נתגלתה על ידי עבודתו, כדי שיהיה חיבור ההמשכה מלמעלה - כהונה - והעלאה - העבודה דפנחס.

Heading