חיפוש / SEARCH
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה אמר ר"ע אשריכם ישראל (המשך: ה)
תוכן ענינים
כל עניני התורה כוללים ענינים אחרים; תשרי חודש כללי ובשבת זו נכללים עניניו כדי להמשיכם על כל השנה. (ס"א)
תשובה באופן דמסירת נפש ולמעלה מטעם ודעת; ביאור מה שאמר אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע לאדמו"ר מהוריי"צ שלמחרת יום הכיפורים "דארף מען ערשט תשובה טאן". (ס"ד)
"קשה עלי פרידתכם" - בשמיני עצרת צריכים להמשיך ענין האחדות על כל ימי השנה; משל לזה מענין המבול. (ס"ח)
צריכים להסביר מה שדובר במשך חודש תשרי לכל חלקי ישראל; אדמו"ר מהוריי"צ כתב שיחות ומאמרים באידיש כדי שהנשים תוכלנה להבינם; גם ענינים עמוקים שייכים לנשים (בית יעקב) - כה תאמר לבית יעקב. (סי"ב)
מוסדות חב"ד צריכים להעלות בקודש - "הצעיר יהי' לאלף". (סט"ו)
שעבוד הקב"ה על "שאר כסות ועונה" של נשמות ישראל הוא בתוקף רב, כי "להחליפם באומה אחרת אי אפשר". (סט"ז)
פ' נח - "קאלאמוטנע וואך". (סי"ח)
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
תוכן ענינים
תורת החסידות חידשה: א) שפנימיות התורה תתלבש בהשגה ועד לאנשים פשוטים, ב) גם בצדיקים שייך תשובה, ומרומז בפסוקים "השמים כסאי, והשמים החדשים. (ס"א)
הכח לעבודת התשובה שהאדם יזדכך נמשך בעולם בזמן המבול שפעל זיכוך העולם. (ס"ו)
קשת הו"ע התשובה השייך בכולם וגם לעתיד לבא. (ס"ח)
בתחלת העבודה תורה ותשובה ב' ענינים נפרדים, ובסיום נעשים ענין אחד. (ס"ט)
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה להבין ענין עיגולים ויושר
תוכן ענינים
גם מאדמו"ר מהוריי"צ על פ' נח ולך לך; ההוראה מפרטי סיפור המבול. (ס"א)
ע"פ הנ"ל ביאור בהא שעכו"ם ששבת חייב מיתה. (ס"ב)
סיום הסיפור מהתווועדות דשמחת תורה ע"ד ר' יוסף כלבו. (ס"ד)
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה והי' מדי חודש בחדשו
תוכן ענינים
במוצאי שמחת תורה מכריזים "ויעקב הלך לדרכו", אצל אלו שלא נסעו עדיין שמחת תורה, ובמילא נפעל זה גם אצל כל המסובים כאן. (ס"א)
תוכנו של "נח" הוא שמחה - "נייחא דרוחא" - ופועל (בתיבה) ד"לא ירעו ולא ישחיתו" כלעתיד לבא. (ס"ב)
ע"י שמחה פועלים ש(אחר היציאה מהתיבה) "עולם חדש ראה". (ס"ג)
אחר כל העילויים דתשרי צריך להשתוקק לזמן ש"יעקב הלך לדרכו". (ס"ד)
"הקהל" בכלל ובפרט, איסוף מנהגים, מכתבים וכו' על מנת להדפיס. (ס"ו)
ביאור בפירוש רש"י "אלה תולדות נח - הואיל והזכירו וגו'"; ועל יסוד זה ביאור בגמרא יומא בענין זה. (ס"ז)
ביאור בפירוש רש"י (בסיום הסדרה) "בחרן - נו"ן הפוכה וגו'". (ס"ט)
אמירת לחיים לפעול ("ויעקב הלך לדרכו") על כל השנה, "קשה עלי פרידתכם". (ס"י)
ע"ד ההגבלה בג' כוסות משקה, וע"ד המשקה "בענדיקטין". (סי"א)
לתלמידי הקבוצה שחוזרים לארץ הקודש, שיתוועדו בכל לילה עד נסיעתם. (סי"ב)
הגהות
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה הנני מביא אותם מארץ מצרים
תוכן ענינים
"ויעקב הלך לדרכו" מתחיל (בפרטיות יותר) בסוף חודש תשרי העבודה ד"קשה עלי פרידתכם" - אהבת ישראל, תשרי נותן כח לכל השנה. (ס"א)
המעלה בקביעות שנה זו דראש חודש חשון חל בשבת, מיני מתברכין לכל השנה בהרחבה בגשמיות, וברוחניות היינו בתורה ומצוות. (ס"ב)
המשך (מש"פ בראשית) הביאור בפירוש רש"י בענין שנכנס הקב"ה לשבת "כחוט השערה", (ע"ד ההלכה וכו'); המשך (מש"פ בראשית) הביאור בענין "הנח להם לישראל וכו'". (ס"ד)
שאלות בפירוש רש"י עה"פ (ז, כג) "אך נח". (ס"ה)
הביאור בפירוש רש"י, וההוראה בתנאי החיים של שלום. (ס"ו)
הגהות
בלתי מוגה
מוגה
תוכן ענינים
(מוגה; בלתי מוגה)
ירידה צורך עלי'; מעלת השליחות למקום רחוק לא רק עבור תיקון המקום שם, אלא גם בשביל השליח עצמו שיתעלה לתכלית השלימות שלו - כמו כללות ירידת הנשמה בגוף לגלות מעלת "בן המלך" גם במקום רחוק וכו'.
ירידה צורך עלי'; מעלת השליחות למקום רחוק לא רק עבור תיקון המקום שם, אלא גם בשביל השליח עצמו שיתעלה לתכלית השלימות שלו - כמו כללות ירידת הנשמה בגוף לגלות מעלת "בן המלך" גם במקום רחוק וכו'.
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה השמים כסאי (המשך: ט)
תוכן ענינים
תשרי אותיות "רשית" - "ושנה שהיא רשה (תשרי) מתחילתה, מתעשרת בסופה", "רשה" - פירוש: עניות גדולה ואפי' יותר מ"דל", ובעבודה הוא הקבלת עול דראש השנה; ביאור מעלת הקבלת עול דראש השנה על הקבלת עול דכל השנה. (ס"א)
ביאור הקשר בין שיעור תהלים דראש חודש: "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים" לעבודה דראש חודש מרחשון - "ויעקב הלך לדרכו", ולעבודה דכל ראש חודש וראש חודש - שאין להתפעל מאומות העולם רק להיות בבטחון גמור ש"לאומים יהגו ריק", וכחזקי' הנביא שלא התפעל מכיבוש סנחריב, רק "אני ישן על מטתי", ולבטוח שהקב"ה יעזור, וההוראה בענין המצב בארץ הקודש. (ס"ב)
המשך ההוראה בענין המצב בארץ הקודש בכלל ובחברון - מערת המכפלה בפרט; ביאור מדוע מדברים על ענינים אלו בהתוועדות; שאלות בפירוש רש"י עה"פ (ו, טז) "צהר תעשה לתיבה". (ס"ד)
שאלות בלקוטי לוי יצחק באגרת התשובה ספ"ד: "להבין ולהשכיל באמתתו וגדולתו", והביאור. (ס"ה)
הביאור בפירוש רש"י, המשך (מש"פ האזינו) הביאור בפירוש רש"י עה"פ (לא, מד) "הוא והושע בן נון"; המשך הביאור בפירוש רש"י שבפרשתנו. (ס"ו)
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה כי כאשר השמים החדשים
תוכן ענינים
תשרי - ראש, חשון - עקב, וצריך להמשיך הראש בהעקב, וזה טעם ההכרזה ד"ויעקב הלך לדרכו". (ס"א)
ענין הנ"ל שייך לזה שבתשרי יש הכנסת אורחים, ובפרט בשנת הקהל. (ס"ב)
שאלות בפירוש רש"י עה"פ (ח, יא) "ותבא אליו היונה לעת והנה עלה זית טרף בפי' וגו'"; ובלקוטי לוי יצחק בהערות לזהר בענין "ועמך כולם צדיקים". (ס"ד)
הביאור בפירוש רש"י, ובהערות לזהר עה"פ "אלה תולדות נח". (ס"ה)
ע"ד המלחמה בארץ הקודש: כאשר הגויים ראו חלישות בבני ישראל הלכו למחלמה, ועי"ז עוררו אצל בני ישראל כוחות נעלמים, וניצחו (בני ישראל) בהמלחמה; הוראה בעבודה מענין הצבא": א) קבלת עול, ב) פעולה של אחד נוגעת לכל העולם; ע"ד המצב בארץ הקודש: ריבוי ערבים בעיר העתיקה; ע"ד הטעות שלא כבשו את דמשק. (ס"ו)
ענין הנ"ל שייך לזה שבתשרי יש הכנסת אורחים, ובפרט בשנת הקהל. (ס"ב)
שאלות בפירוש רש"י עה"פ (ח, יא) "ותבא אליו היונה לעת והנה עלה זית טרף בפי' וגו'"; ובלקוטי לוי יצחק בהערות לזהר בענין "ועמך כולם צדיקים". (ס"ד)
הביאור בפירוש רש"י, ובהערות לזהר עה"פ "אלה תולדות נח". (ס"ה)
ע"ד המלחמה בארץ הקודש: כאשר הגויים ראו חלישות בבני ישראל הלכו למחלמה, ועי"ז עוררו אצל בני ישראל כוחות נעלמים, וניצחו (בני ישראל) בהמלחמה; הוראה בעבודה מענין הצבא": א) קבלת עול, ב) פעולה של אחד נוגעת לכל העולם; ע"ד המצב בארץ הקודש: ריבוי ערבים בעיר העתיקה; ע"ד הטעות שלא כבשו את דמשק. (ס"ו)
הגהות
מוגה
הנחה:
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה כה אמר ה' השמים כסאי
English
תוכן ענינים
שיחה א: הקשר המיוחד דשבת ר"ח וחיבורם יחד לענין השמחה; ביאור בענין קביעות ר"ח ע"פ בית דין "ואפילו מזידין", ע"פ תורת הרב המגיד דישראל מושרשים בעצמות ומהות; יש להתחיל עבודה באופן חדש ("הם עתידים להתחדש כמותה") למרות חושך הגלות ואע"פ שבחודש תשרי היתה העבודה בשלימות; המעשה בפועל - דהמבצעים כו' - הוא העיקר (ואין לעסוק בסגולות כו). (ס"א)
שיחה ב: הדגשה נוספת בתביעה לעבודה חדשה - בפ' השבוע, אשר לאחר המבול "עולם חדש ראה" (נח), וכך צ"ל בעבודה כאו"א חיות ושמחה מחודשת אע"פ שבחודש תשרי עבד בשלימות כי "לעולם יראה עצמו… וכל העולם שקול כו'". (סכ"א)
שיחה ג: שאלות בפשוטו של מקרא (ח, טז) - "צא מן התיבה אתה ואשתך גו'" ובענין שהחיות הטורפות לא הזיקו בתיבה, ורש"י אינו מבאר (לכאורה).(סל"א)
הביאור בענין "צא מן התיבה" גו'. (סל"ה)
בלקוטי לוי יצחק (ע' כט) - "לדוד מזמור לה' הארץ" - ארץ ישראל (בהמשך לביאור בפשוטו של מקרא) ביאור בענין המנעות נח מלעסוק בפרי' ורבי' אחר המבול, וההוראה - שלא לערוך ח"ו חשבונות ד"תכנון המשפחה" ואדרבה כו'. (סל"ח)
שיחה ד: בשנת הקהל צ"ל הוספה מיוחדת בשמחה, ע"י "פקודי ה' ישרים משמחי לב" - כאו"א יקבל על עצמו הוספה בתורה ובצדקה בכל יום ויום (ובשבת - ע"י צדקה "משנה" בערב שבת); לפרסם ע"ד הצעה זו; מסיפור הגמ' (תענית כב, א) אודות "איניש בדוחי" - מקור לגודל ענין השמחה. (סמ"ט)
שיחה ה: הביאור בזהר אודות ארץ ישראל והנהרות שסביבה ("על ימים יסדה ועל נהרות יכוננה") וההוראה - בענין שלימות הארץ. (סנ"ח)
שיחה ו: הביאור בפשוטו של מקרא (כיצד לא הזיקו החיות הטורפות שבתיבה) וההוראה - אודות אהבת ישראל (במכ"ש וק"ו מהחיות). (סס"ג)
שיחה ז: ניגון "אתה יצרת" במנגינת "אתה בחרתנו". (סס"ט)
ENGLISH
1. The Joy of Shabbos Rosh Chodesh derived from novelty.
2. Lesson derived from the moon — that a Jew’s service must be in a completely new fashion.
3. Support for above from Parshas Noach — Noach “saw a new world.”
4. Interpretation of verse 7 16, G-d’s command to “be fruitful and multiply.”
5. Rashi’s explanation of peaceful co-existence of beasts in the ark.
6. Suggested increases in Torah and Mitzvos.
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה והי' מדי חודש בחודשו
English
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - שבת ור"ח הראשונים שלאחרי שמח"ת, התחלת העבודה ד"ויעקב הלך לדרכו" בענינים של מעשה בפועל, "המעשה הוא העיקר"
שיחה ב: ס"ט - בשבת הראשון לאחרי חודש תשרי - סדר חדש בכל עניני העבודה ד"חמה" (ימי השבוע), תוקך בל ישונה, ובר"ח הראשון, לאחרי חודש תשרי - סדר קבוע בענין החידוש, העבודה ד"לבנה" (ימי החודש), וחיבורם יחד
שיחה ג: סי"ח - א) שאלות בפרש"י (ט, טז) - "בין אלקים ובין כל נפש חי'"
סי"ט - ב) שאלות בלקוטי לוי"צ (ע' כג) - הליכת אמוראים על "טורין רברבן" בעצמות שאנשי דור המבול
ס"כ - ג) הדגשת אחדותם של בנ"י בחודש תשרי על מנת להמשיכו על כל השנה; "כנסים" לאנשים נשים וטף עד ז' מר-חשון בחו"ל ובא"י, ובפרט - בירושלים, חברון, צפת, וטברי'
שיחה ד: סכ"ו - א) הביאור בפרש"י
ס"ל - ב) חלוקת משקה לשלוחים
סל"א - ג) הביאור בלקוטי לוי"צ
ENGLISH
1. First Shabbos and first Rosh Chodesh after Tishrei; service after Tishrei is in area of deed; “deed is paramount.”
2. This Shabbos marks beginning of service of “Ya’akov went on his way;” Jew need not be depressed upon entering service of MarCheshvan and rest of year.
3. Lesson from coincidence of Shabbos and Rosh Chodesh; “Sun” matters must be done in new manner; set order in “moon” matters.
4. Explanation of Rashi on ch. 9, verse 16 — “between G‑d.”
הגהות
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה כה אמר ה' השמים כסאי
English
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - עבודת חודש מר חשון וכל השנה - לאור ההוראה דפרשת נח, שאין להתפעל מ"מים רבים" שבעולם, ואדרבה - יש לפעול בעולם דלמטה, עד שפועלים בו את תכלית השלימות דלעתיד לבוא
שיחה ב: סי"ד - עבודת חודש מר חשון לאחרי שמח"ת - ע"ד העילוי שנפעל בעולם לאחרי מתן תורה; ובהתאם לכך עבודה ע"י לימוד התורה, לפעול שכאו"א מישראל יקבע עתים לתורה
שיחה ג: סכ"א - שאלות בפרש"י (ט, יב) - "לדרת עולם"
סכ"ב - שאלות בלקוטי לוי"צ (ע' כא) - "עלמא דאתי" ע"י ההשתדלות בתורה
סכ"ג - שאלות בשיעור היומי ברמב"ם (ריש הלכות חגיגה) - חיובן של נשים במצות שמחה
שיחה ד: סכ"ו - נוסח הברככה דיו"ט ושבת - מי קודם למי
סכ"ז - הביאור בפרש"י
ס"ל - הביאור בלקוטי לוי"צ
שיחה ה: סל"ד - השלמת המילואים ד: (1) מראי מקומות לספר הרמב"ם, (2) "דפי השער דספרי התניא - עד י"ט כסלו הבעל"ט
שיחה ו: סל"ו - חלוקת בקבוקי משקה ל"שלוחים" שיחיו
ENGLISH
1. Service in the world begins in the month of MarCheshvan; Parshas Noach is read as preparation for above service, since Noach’s mode of service teaches how a Jew can influence the world.
2. Lesson from above in a Jew’s Divine service — one need not only not fear the turbulent flood waters of the world, but can bring the world to a state resembling the future era.
3. Service in MarCheshvan following Simchas Torah is analogous to the state of the world after Matan Torah; lesson from above — service through Torah study; campaign to ensure that all Jews have regular study sessions in Torah.
4. Analysis of Rashi’s commentary on Bereishis 9:12, ‘This is the sign of the covenant ... for everlasting generations.’
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה השמים כסאי
תוכן ענינים
שיחות א-ב: סיום כתיבת ספר תורה - חידוש בתורה, "תורה חדשה", ועי"ז - חידוש בעולם, שמים וארץ חדשים. והשייכות לר"ח - "שהם עתידים להתחדש כמותה", ולפ' נח - "עולם חדש ראה"; הענין ד"הקהל" - בסיום כתיבת ס"ת , בר"ח ובפ' נח - הוגה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א
שיחה ג: ב) לקוטי לוי"צ (ע' כו) - "צהלי קולך בת גלים"
א) שאלות בפרש"י (ר"פ נח) - הכפל ד"נח נח"
ג) שאלות בשיעור היומי ברמב"ם (הל' חובל ומזיק רפ"ה) - "המגבי' ידו על חבירו"
ד) חלוקת משקה
שיחה ד: א) הביאור בפרש"י
ב) הביאור בלקוטי לוי"צ - ענין האחדות ("הקהל") בכל פרטי הדרגות
ג) הביאור בשיעור היומי ברמב"ם
ד) בענין "זכר" ל"הקהל"
ה) ע"ד הפעולות ד"הקהל"
שיחה ה: ע"ד ההוספה בהפצת המעיינות חוצה
שיחה ג: ב) לקוטי לוי"צ (ע' כו) - "צהלי קולך בת גלים"
א) שאלות בפרש"י (ר"פ נח) - הכפל ד"נח נח"
ג) שאלות בשיעור היומי ברמב"ם (הל' חובל ומזיק רפ"ה) - "המגבי' ידו על חבירו"
ד) חלוקת משקה
שיחה ד: א) הביאור בפרש"י
ב) הביאור בלקוטי לוי"צ - ענין האחדות ("הקהל") בכל פרטי הדרגות
ג) הביאור בשיעור היומי ברמב"ם
ד) בענין "זכר" ל"הקהל"
ה) ע"ד הפעולות ד"הקהל"
שיחה ה: ע"ד ההוספה בהפצת המעיינות חוצה
בלתי מוגה
מוגה
English
תוכן ענינים
ביאור החילוק בין הציווי "פרו ורבו" שבפרשת נח להציווי "פרו ורבו" בפרשת בראשית - שלאחרי המבול העבודה בעולם היא מצד העולם גופא, ללא צורך (כ"כ) בעבודה בדרך כיבוש ("וכבשוה" שנאמר בפ' בראשית), ממשלה בעל-כורחו
הביאור ב"וכבשה, חסר וי"ו" - ביחס לעבודתן של נשי ישראל, "כל כבודה בת מלך פנימה", פעולה בדרכי נועם דוקא
ההוראה בפועל - העבודה בעולם לאחר חודש תשרי, הן ע"י אנשים והן ע"י נשים, כולל גם להקהיל קהילות בשבת לנשים ובנות
השלמות לשיחות דלעיל:
חלוקת משקה
הביאור ב"וכבשה, חסר וי"ו" - ביחס לעבודתן של נשי ישראל, "כל כבודה בת מלך פנימה", פעולה בדרכי נועם דוקא
ההוראה בפועל - העבודה בעולם לאחר חודש תשרי, הן ע"י אנשים והן ע"י נשים, כולל גם להקהיל קהילות בשבת לנשים ובנות
השלמות לשיחות דלעיל:
חלוקת משקה
ENGLISH
1. The new dimension of existence that began after the flood, the ability to elevate and refine the world within its own context of existence.
2. The transition from the month of Tishrei.
בלתי מוגה
תוכן ענינים
אודות התפקיד המיוחד של תושבי ארץ ישראל בכלל ותושבי כפר חב"ד ונחלת הר חב"ד; הנהגת כל יחיד ויחיד פועלת על כללות העולם.
בלתי מוגה
מוגה
English
תוכן ענינים
מוגה
כמה דרגות ב"ויעקב הלך לדרכו", ושלימותו בב' חשון. (ס"א)
הוראה מזה שב' חשון חל ביום שלישי שהוכפל בו כי טוב, והקשר לשמח"ת. (ס"ה)
הקשר לפ' השבוע - כריתת ברית נח. (ס"י)
בלתי מוגה
שיחה א: ב"ויעקב הלך לדרכו" יש כו"כ דרגות ושלימותם - לאחר ראש חודש מר-חשון בימי המעשה (ביאור בענין תוספת שלימות בתורה ומצוות בכלל) וזהו הטעם להתוועדות; לתוספת שלימות בשמחה - עריכת "שבע ברכות".
כמה דרגות ב"ויעקב הלך לדרכו", ושלימותו בב' חשון. (ס"א)
הוראה מזה שב' חשון חל ביום שלישי שהוכפל בו כי טוב, והקשר לשמח"ת. (ס"ה)
הקשר לפ' השבוע - כריתת ברית נח. (ס"י)
בלתי מוגה
שיחה א: ב"ויעקב הלך לדרכו" יש כו"כ דרגות ושלימותם - לאחר ראש חודש מר-חשון בימי המעשה (ביאור בענין תוספת שלימות בתורה ומצוות בכלל) וזהו הטעם להתוועדות; לתוספת שלימות בשמחה - עריכת "שבע ברכות".
שיחה ב: התחלת ימי המעשה בשנה זו ביום השלישי - החיבור ד"טוב לשמים" ו"טוב לבריות"; וההוראה: בשמחת תורה, כשהתורה שמחה, אין הבדל בין "שמים" ו"בריות" והשמחה ביחד עם "בנך… הגר" וכו' היא בדרך ממילא אבל כן צ"ל גם בימי המעשה, ובכללות - לאחר המצב הנעלה צ"ל עבודה עם ענינים חומריים [ע"ד הדיוק בעניני קבלה ביחס לספר עמק המלך].
שיחה ג: אמירת "לחיים" ע"י אלו שלא נכחו כאן בשמחת תורה.
שיחה ד: לפעמים מוכרחים לדבר ע"ד התורה לא כפי שהיא בדרגא ד"שעשועי המלך בעצמות" לשלול טעויות בפסקי דינים; בדוגמת מה שדוד המלך שקרא לתורה בשם "זמירות", כי הי' המצור והי' צריך לפעול שמחה; בענין המצב בארץ הקודש דבגלל העדר ד"שויתי ה' לנגדי תמיד" וברכת התורה שמזכירה על "נותן התורה" אין מבררים הדין לאמיתו; כשם שחסידות גרמה לתוספת הידור בב' זוגות תפילין, הדרת פנים זקן וכו' כך, ויותר, לגבי יוקר וחשיבות התורה שאינו מתמעט ח"ו ע"י עבודת התפלה, ואדרבה - עי"ז מגיעים למעלה דתורה כפי שהיא "חכמתו ורצונו".
שיחה ה: שייכות השיעור היומי בחומש - (ח, א) "ויזכור אלקים את נח וגו'" לראש חודש וליום שלישי; ביאור בג' הדרגות בכריתת ברית: א) דנח, ב) דאברהם, ג) דמשה רבינו במתן תורה - המשכה פנימית.
שיחה ו: "ויזכור גו'" (הנ"ל הי' בראש חודש סיון, ושייך למתן תורה ולמעשה - ) צ"ל הוספה בנגלה ובחסידות בשקידה ובהתמדה והוספה בכל המבצעים.
שיחה ז: הסיום בברכה שהיציאה לימי המעשה תהי' בשמחה ובניגון "כי בשמחה תצאו".
ENGLISH
1. The service of “Ya’akov went on his way” bringing the spiritual experience of Tishrei into contact with our daily lives
2. The relation of the above to Tuesday. A two-fold Good — “Good to heaven” and “Good to the creations”
3. The covenant with Noach, Avraham, and Moshe
4. Taking from Tishrei the strength to serve G-d with Joy
בלתי מוגה
English
תוכן ענינים
תכלית הכנס - התעוררות וחיזוק בקשר לקיום ההחלטות דחודש תשרי. (ס"א)
תפקידם של בנ"י לפעול בעולם כולו, כולל - אוה"ע שבמדינות העולם כולו. (ס"ב)
האור דנרות שבת ויו"ט - בוקע ומאיר גם ברחוב. (ס"ו)
בחודש חשון - חנוכת ביהמ"ק השלישי. (ס"ח)
שיעור חומש היומי - "בא אל התיבה", ועי"ז קיום העולם מחדש "עולם חדש ראה". (ס"י)
במדרש תנחומא ר"פ נח - ג' המצוות דנשי ישראל. (סי"ב)
סיום הכנס - בצדקה, ג' הקוין שעליהם העולם עומד. (סי"ד)
תפקידם של בנ"י לפעול בעולם כולו, כולל - אוה"ע שבמדינות העולם כולו. (ס"ב)
האור דנרות שבת ויו"ט - בוקע ומאיר גם ברחוב. (ס"ו)
בחודש חשון - חנוכת ביהמ"ק השלישי. (ס"ח)
שיעור חומש היומי - "בא אל התיבה", ועי"ז קיום העולם מחדש "עולם חדש ראה". (ס"י)
במדרש תנחומא ר"פ נח - ג' המצוות דנשי ישראל. (סי"ב)
סיום הכנס - בצדקה, ג' הקוין שעליהם העולם עומד. (סי"ד)
ENGLISH
1. Task of Jews is to illuminate world with light of Torah; Jews should be proud of their identity, and influence the gentiles to observe the Seven Noachide Laws.
2. Lesson from month of MarCheshvan — Jew can bring out the dedication of the third and eternal Bais Hamikdosh.
3. Lesson from parshas Noach — by immersing himself in the letters of Torah and prayer, a Jew can protect himself from outside influences, and influence the world; observance of three mitzvos special to women.