חיפוש / SEARCH
בלתי מוגה
בלתי מוגה
שיחו"ק - הוצאת תשנ"ח
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
English
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - יום ההילולא דהרמב"ם - זמן המסוגל לעורר ע"ד ההוספה בלימוד ספר הי"ד, ושייכותו המיוחד (דספר הי"ד) לתוכן הענין דיום ההילולא - "פועל ישועות בקרב הארץ"
ס"ו - שיעור היומי ברמב"ם - "תלמיד שגלה . . מגלין רבו עמו . . חיי בעלי חכמה ומבקשי' בלא ת"ת כמיתה חשובין", וההוראה: (א) כל יהודי בכל מצב, יכול לבוא לדרגת "בעלי חכמה" - עי"ז שיהי' "מבקשי'", (ב) כל בנ"י "לימודי תלמידי) ה'", ולכן, בכל מקום שגלו שכינה עמהם, "שכינתא בגלותא", וגאולת השכינה ע"י גאולתן של ישראל
שיחה ב: סי"ג - שיעור חומש היומי - גילוי שם הוי' שנתגלה ע"י מ"ת. והקשר לספר הי"ד - שהתחלתו וסיומו בידיעת אלקות
שיחה ג: סכ"ב - "מורה נבוכים" עד סוף כל הדורות - ע"י "תורה אור", הקובעת שחייהם של בנ"י - ע"י קיום התומ"צ, כדגים שבים; המבדיל בין ישראל לעמים, וביטול ההבדלה ח"ו - חורבן העולם; שלימות העם, הארץ והתורה
ENGLISH
1. The day of the Rambam’s Yartzeit, occurring in the week of Va’eira and a few days before the Yartzeit of the Alter Rebbe, gives us the opportunity to emphasize the importance of studying Mishneh Torah, which is the down-to-earth application of every detail of Halachah. This effects salvation in the world, the theme of a Yartzeit, as explained in Tanya.
2. When a disciple is banished to the city of refuge his master is exiled with him. From the Rambam’s approach to this law we learn that even if at some time a student is unworthy, we must assume that the light of Torah will turn him back to do good. The Shechinah which is in exile with the Jewish people will sustain us in the diaspora and will bring us out of the golus.
3. The Rambam’s profound discussion of the existence of G‑d in Mishneh Torah and the Guide of the Perplexed, can also be applied to redemption from Egypt. Our Patriarchs taught us the principles of the existence of G‑d, this was the basis for our redemption out of bondage.
בלתי מוגה
תוכן ענינים
1. "סיום הרמב"ם" ביום ההילולא של הרמב"ם ומעלת הסיום גם לאחר שכבר היו כו"כ סיומים
2. מעלת ספר הרמב"ם - "משנה תורה" הכולל כל התורה כולה
3. ביאור ההלכה האחרונה ברמב"ם
2. מעלת ספר הרמב"ם - "משנה תורה" הכולל כל התורה כולה
3. ביאור ההלכה האחרונה ברמב"ם
עוד
השמטה:
להלן השמטות משיחת כ' טבת תשמ"ט (ענינים המוזכרים בשיחה, שלא מופיעים בהנחות הישנות, ונדפסות בפעם הראשונה אי"ה בדברי משיח תשמ"ט ח"ב). ולנוחות החברים כאן קיבצתי הכל להודעה אחת:
• בשיחה נזכרו רבא ורבינא כחכמים בסוף זמן הגמרא, ונשמט בהנחות.
• כשנזכרו הפסקי-דינים של אדה"ז בשו"ע שלו, נאמר (תרגום): "הלכות אלו שנשארו והגיעו אלינו משו"ע אדה"ז - עכ"פ", ונשמט בהנחות.
• כשנזכרו שינויי הזמנים ממקום למקום שמצד ההליכות למעלה באים בכל מקום בעתו ובזמנו, צויין לשו"ע אדה"ז (והוא באו"ח (מהדו"ת) ס"א ס"ח), ונשמט בתו"ק והתוועדויות (בר"ד הובא, רק בטעות נסמן: א, א).
• בביאור הפיסקא "ולא קנאה ותחרות" נתבארו ב' אופנים בזה לע"ל: אופן א' ע"ד הלימוד דתלמוד ירושלמי - ירושלים מל' "יראה שלם", ש"מנעימים זל"ז בהלכה" וכו', ואופן השני שיהי' גם קנאה ותחרות בלימוד התורה. ובהנחות נשמט הענין …
הוספות להנ"ל:
בשיחה מזכיר את המנהג המובא בסידור אדה"ז שגם כאשר כבר ערך הקפות בשמח"ת, הנה בבואו למקום אחר "ישמח עמהם", ומציין שהמקור לזה בכתבי האריז"ל. ובהנחות נשמט (והוא בפע"ח סוף שער הלולב וסי' האריז"ל במקומו).
בענין הנ"ל מבואר הטעם לזה - דמכיון שזה קשור עם תורה, ש"זאת התורה לא תהא מוחלפת", ואפילו "בכל יום" צ"ל "יהיו בעיניך חדשים" - עאכו"כ שכן צ"ל בסיום התורה, ובהוספה - כפי שרואים ש"פנים חדשות" מוסיפים בהשמחה. וכל זה נשמט בר"ד ובהתוועדויות! ומובא (בקיצור) רק בתו"ק.
להלן השמטות משיחת כ' טבת תשמ"ט (ענינים המוזכרים בשיחה, שלא מופיעים בהנחות הישנות, ונדפסות בפעם הראשונה אי"ה בדברי משיח תשמ"ט ח"ב). ולנוחות החברים כאן קיבצתי הכל להודעה אחת:
• בשיחה נזכרו רבא ורבינא כחכמים בסוף זמן הגמרא, ונשמט בהנחות.
• כשנזכרו הפסקי-דינים של אדה"ז בשו"ע שלו, נאמר (תרגום): "הלכות אלו שנשארו והגיעו אלינו משו"ע אדה"ז - עכ"פ", ונשמט בהנחות.
• כשנזכרו שינויי הזמנים ממקום למקום שמצד ההליכות למעלה באים בכל מקום בעתו ובזמנו, צויין לשו"ע אדה"ז (והוא באו"ח (מהדו"ת) ס"א ס"ח), ונשמט בתו"ק והתוועדויות (בר"ד הובא, רק בטעות נסמן: א, א).
• בביאור הפיסקא "ולא קנאה ותחרות" נתבארו ב' אופנים בזה לע"ל: אופן א' ע"ד הלימוד דתלמוד ירושלמי - ירושלים מל' "יראה שלם", ש"מנעימים זל"ז בהלכה" וכו', ואופן השני שיהי' גם קנאה ותחרות בלימוד התורה. ובהנחות נשמט הענין …
הוספות להנ"ל:
בשיחה מזכיר את המנהג המובא בסידור אדה"ז שגם כאשר כבר ערך הקפות בשמח"ת, הנה בבואו למקום אחר "ישמח עמהם", ומציין שהמקור לזה בכתבי האריז"ל. ובהנחות נשמט (והוא בפע"ח סוף שער הלולב וסי' האריז"ל במקומו).
בענין הנ"ל מבואר הטעם לזה - דמכיון שזה קשור עם תורה, ש"זאת התורה לא תהא מוחלפת", ואפילו "בכל יום" צ"ל "יהיו בעיניך חדשים" - עאכו"כ שכן צ"ל בסיום התורה, ובהוספה - כפי שרואים ש"פנים חדשות" מוסיפים בהשמחה. וכל זה נשמט בר"ד ובהתוועדויות! ומובא (בקיצור) רק בתו"ק.
בלתי מוגה
English
תוכן ענינים
מעלת יום ההילולא דהרמב"ם, ופעולתו שיתוסף אצל כל ישראל בלימוד כל התורה ע"י לימוד חיבורו משנה תורה
בשיעור היומי - "בני חבורה שישנו מקצתן כו' חוזרין ואוכלים" - הוראה נפלאה בנוגע להכנה לגאולה
הדגשת הגאולה בחיבורו של הרמב"ם - בסיומו ובהתחלתו
בשיעור היומי - "בני חבורה שישנו מקצתן כו' חוזרין ואוכלים" - הוראה נפלאה בנוגע להכנה לגאולה
הדגשת הגאולה בחיבורו של הרמב"ם - בסיומו ובהתחלתו
ENGLISH
1. The Rambam’s yahrzeit, the importance of the daily study of the Mishneh Torah.
2. A lesson from the daily portion of the Mishneh Torah relating to our service at present.