"הדרן" על מסכת תענית; חילוקי הגירסאות בין ש"ס ועין יעקב (אי המחול יהי' בגן עדן או בתחיית המתים) ומחלוקת רש"י ותוספות (אי רק מראה באצבעו או גם אומר); הקשר לתחלת המסכת. (ס"א)
ענין "ועמך כולם צדיקים", דאיתא בזהר "דקאי על מאן דנטר ברית" וביאור הלקוטי לוי יצחק בזה. (ס"ב)
נצחיות דעם ישראל - "חיים כולכם היום", והקשר ליארצייט. (ס"ג)
ביאור הטעמים שבגמרא (סוף תענית) ליום טוב דט"ו באב, דלכאורה הם הפכיים; ע"פ המבואר בחסידות שענינו יתרון האור מן החושך. (ס"ד)
מעלת לימוד התורה בפרט אחרי ט"ו באב גם בלילות, ושלילת הכמות חיצוניות. (ס"ה)
"והי' עקב תשמעון"; עיקר העבודה - קבלת עול. (ס"ו)
* * *
הדרן על הרמב"ם ומסכת תענית
ב' אופנים בידיעת אלקות, בחיוב ובשלילה, וחילוקי הדרגות בחיוב ושלילה בעילוי אחר עילוי עד אין־סוף - בסיום הרמס"ם ובסיום מסכת תענית, והחילוק שבין ב' הסיומים זה לגבי זה באופן של חיוב ושלילה.