תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"ה
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
צמאון המדבר מביא לירדן יריחו
צמאון המדבר מביא לירדן יריחו
לכאורה, זכרון פרטי המסעות מתאים רק למי שנכח בשעת מעשה ולא למי שלא היה שם, א"כ למה נמנו?
ידוע מהבעש"ט שכל אחד יכול למצוא בעצמו פרטי מסעות הללו בהתבוננות בדברי ימי חייו והנהגה עמו מלמעלה ובדברי ימי ישראל בכל הדורות ובכל יום, כל מסע הוא גם חניה בקביעות ע"פ הוי', גם בדברי הרשות בכל דרכיך דעהו, דעת הוא התקשרות בתוקף וקביעות.
המסעות היו ברובם במדבר, מקום נחש שרף ועקרב, גקה"ט, כדי שיצא לגמרי ממציאותו, עבודת התשובה, תכלית הצימאון בארץ ציה ועיף מאריך ומתבונן ומחליט לבוא לארץ טובה ורחבה שלמעלה מכל מציאות וישות עד לטובה הארץ מאוד מאוד, ע"ד "אנכי אנכי הוא מנחמכם", כפליים לתושיה, למע' מאנכי ה"א פעם אחת דמ"ת. כך בעבודת אדם כל יום "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב" לשון ערבות ומתיקות, דווקא מצד השחרות והירידה נעשה נוי ויופי, "שחורה אני ונאווה". הכוח לעבור כל מיצרים וגבולים הוא משה ואהרן, "ויכתוב משה גו' מסעיהם למוצאיהם", עילוי ע"י הירידה, כמ"ש "מעין גנים באר מים חיים ונוזלים מן הלבנון" (שנת' במאמר שלפני זה) עד לירדן יריחו, דמורח ודאין.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
מביא "בשם הבעש״ט שמ״ב המסעות ישנם במשך חיי כל אדם מישראל, וע״י ההתבוננות הראוי׳ בדברי ימי חייו ואופן ההנהגה עמו מלמעלה, יוכל האדם למצוא בעצמו את מ״ב המסעות". בסופו מזכיר את מאמרי י"ב-ט"ו תמוז שלפניו, שהיו המשך בענין "מעין גנים באר מים חיים וגו'".
מביא "בשם הבעש״ט שמ״ב המסעות ישנם במשך חיי כל אדם מישראל, וע״י ההתבוננות הראוי׳ בדברי ימי חייו ואופן ההנהגה עמו מלמעלה, יוכל האדם למצוא בעצמו את מ״ב המסעות". בסופו מזכיר את מאמרי י"ב-ט"ו תמוז שלפניו, שהיו המשך בענין "מעין גנים באר מים חיים וגו'".