תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
"הוי' ניצב עליו", תוקף המס"נ
להבין הצורך והסדר בג' הלשונות תשמעון ושמרתם ועשיתם, והוספת לאבותיך, ומדוע נקט לשון עקב. יובן ע"פ ביאור דברי המדרש עה"פ "והנה ה' נצב עליו, צדיקים (הם האבות שמהם נמשך לכל אחד מישראל) אלקיהם מתקיימים עליהם", כי עבודה צורך גבוה, לשון אדה"ז בתניא פמ"א והנה ה' נצב עליו ומביט עליו אינו סתם מליצה, נוסף על התבוננות דמביט עליו ובוחן כו' צריך להתבונן שקיום וגדלות (נצב) דשם הוי' תלוי בעבודת האדם שממשיך מלמעלה מסדהש"ת.
כשהוא ית' נצב אז גם "אתם נצבים לפני ה'", ע"ד הנאמר בחיות המרכבה שנושאות את הכסא וגם מנושאות עימו, ישראל פועלים ענין תמליכוני עליכם, נצב לשון השתררות ומלוכה, לזה צריכים בנ"י להיות בתוקף ובקומה זקופה, לא ח"ו בגשמיות הגוף שהוא גסות הרוח, אלא ניצב במס"נ למעלה מטו"ד.
לזה לא די עבודה כללית אלא צ"ל בפרטיות במחשבה דיבור ומעשה "את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך" בכח האבות להשלים הכוונה דדירה בתחתונים ע"י שממשיכים מלמעלה מסדהש"ת, ובפרט בעקבתא דמשיחא שיש ריבוי העלמות והסתרים ומלעיגים שקשה לסבול אותם ועובדים באופן דתשמעון ושמרתם ועשיתם מתקיימת הברכה ואהבך וברכך והרבך וברך פרי בטנך וכל הברכות.
"הוי' ניצב עליו", תוקף המס"נ
להבין הצורך והסדר בג' הלשונות תשמעון ושמרתם ועשיתם, והוספת לאבותיך, ומדוע נקט לשון עקב. יובן ע"פ ביאור דברי המדרש עה"פ "והנה ה' נצב עליו, צדיקים (הם האבות שמהם נמשך לכל אחד מישראל) אלקיהם מתקיימים עליהם", כי עבודה צורך גבוה, לשון אדה"ז בתניא פמ"א והנה ה' נצב עליו ומביט עליו אינו סתם מליצה, נוסף על התבוננות דמביט עליו ובוחן כו' צריך להתבונן שקיום וגדלות (נצב) דשם הוי' תלוי בעבודת האדם שממשיך מלמעלה מסדהש"ת.
כשהוא ית' נצב אז גם "אתם נצבים לפני ה'", ע"ד הנאמר בחיות המרכבה שנושאות את הכסא וגם מנושאות עימו, ישראל פועלים ענין תמליכוני עליכם, נצב לשון השתררות ומלוכה, לזה צריכים בנ"י להיות בתוקף ובקומה זקופה, לא ח"ו בגשמיות הגוף שהוא גסות הרוח, אלא ניצב במס"נ למעלה מטו"ד.
לזה לא די עבודה כללית אלא צ"ל בפרטיות במחשבה דיבור ומעשה "את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך" בכח האבות להשלים הכוונה דדירה בתחתונים ע"י שממשיכים מלמעלה מסדהש"ת, ובפרט בעקבתא דמשיחא שיש ריבוי העלמות והסתרים ומלעיגים שקשה לסבול אותם ועובדים באופן דתשמעון ושמרתם ועשיתם מתקיימת הברכה ואהבך וברכך והרבך וברך פרי בטנך וכל הברכות.
מיוסד:
בפנים המאמר מציין למאמר הצ"צ באור התורה (יצא לאור ג' תמוז תשל"א) "ולהבין כל זה יש להקדים תחילה מ״ש באור התורה (שנדפס לאחרונה) במאמר כ״ק אדמו״ר הצ״צ (המיוסד על מאמר אדמו״ר הזקן) על הפסוק והנה הוי׳ נצב עליו". נדפס באוה”ת בראשית כרך ה’ ע’ תתל”ט ואילך.
וראה גם ד״ה זה תשכ״ז וש"נ.