תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
הקדמת נעשה, ביטול לבעל הרצון
גם בחי' נשמע הוא ענין הביטול, "שמע ישראל", קב"ע שמוכן לשמוע ולהתבונן, אבל הוא ביטול שבא מצד השגה. משא"כ ביטול דנעשה לבד הוא למעלה מהבנה והשגה, שלא טעם עדיין געשמאק בהשגה, אבל הקדמת נעשה לנשמע הוא, שאף שיודע טעם ומעלת ההשגה יש בו ביטול דנעשה. כמו כן, מעלה בזה שהוא בטל לא רק לרצון אלא גם לבעל הרצון שלמעלה מרצונות פרטיים. ע"ד קבלת עול מלכות דר"ה, שאין זה רק הכנה לעבודה, כמו הכנה לקבלת עול מצוות, אלא עבודה בפ"ע בפועל ממש. כי כל ענין התורה הוא לפעול בעולם למטה ביותר בעשיה בפועל.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
הקדמת נעשה, ביטול לבעל הרצון
גם בחי' נשמע הוא ענין הביטול, "שמע ישראל", קב"ע שמוכן לשמוע ולהתבונן, אבל הוא ביטול שבא מצד השגה. משא"כ ביטול דנעשה לבד הוא למעלה מהבנה והשגה, שלא טעם עדיין געשמאק בהשגה, אבל הקדמת נעשה לנשמע הוא, שאף שיודע טעם ומעלת ההשגה יש בו ביטול דנעשה. כמו כן, מעלה בזה שהוא בטל לא רק לרצון אלא גם לבעל הרצון שלמעלה מרצונות פרטיים. ע"ד קבלת עול מלכות דר"ה, שאין זה רק הכנה לעבודה, כמו הכנה לקבלת עול מצוות, אלא עבודה בפ"ע בפועל ממש. כי כל ענין התורה הוא לפעול בעולם למטה ביותר בעשיה בפועל.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לכללות המאמר ראה לקו"ת במדבר יט, א. ואתחנן ד, סוף ע״ד. שה״ש א, א. וראה ד"ה בשעה שהקדימו תש"ט. מזכיר בו ד"ה והר סיני עשן תש"א.
לכללות המאמר ראה לקו"ת במדבר יט, א. ואתחנן ד, סוף ע״ד. שה״ש א, א. וראה ד"ה בשעה שהקדימו תש"ט. מזכיר בו ד"ה והר סיני עשן תש"א.