תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
תפיסת העצם ע"י קריאה בתורה
מוחין דגדלות סובל גם דבר הפכי, למעלה מזה לעת"ל "ומלאה הארץ דעה את ה'" יגרום "וגר זאב עם כבש גו'", מצד חכמה עילאה קריאה בתורה. "לכל אשר יקראוהו באמת", אין אמת אלא תורה. מקשר ראש האותיות, אמצעיתן וסופן ונעשים דבר אחד ע"י קו האמצעי שאין בו שינויים ואינו מקבל טומאה. אמיתית העדר השינוי הוא בעצם ולא בקו ואפילו לא בעיגול שיש בו חצי עליון ותחתון. דוקא בהעצם שייך לומר שאין בו שינויים כלל, וכתורת הבעש"ט העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו, מקצת התוקף והגילוי, שאינו עומד בתוקף ובגילוי כ"כ (וויפל ס'איז שייך זאגן גילוי בעצם), ומכיון שהעצם הרי עיקרו אינו הגילוי אלא העצם, לכן אומרים העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו. וכל המתפשט ממנו אינו בתוקף כבעצם שבכל מקום הוא באותו תוקף. לכן "קרוב ה' לכל אשר יקראוהו באמת", דוקא ע"י קריאה בתורה שכולם שווים. גם ביגיעה בתורה יש מעלה כאשר הוי' עמו והלכה כמותו ואלו ואלו דא"ח. ע"י הקדמת הביטול ויר"ש בתכלית. אעפ"כ ישנה מעלה בקריאה בתורה שנמשך פנימיות ועצמות אוא"ס שלמעלה באי"ע מחכמה. לכן עשה"ד הם בדברים פשוטים ובזה ניתן סתים דקוב"ה. וניתן לכל ישראל לצאת מכל ההגבלות "ונחה עליו רוח ה'", ועי"ז יהיה "ויהפוך ה"א לך את הקללה לברכה כי אהבך ה' אלקיך".
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
תפיסת העצם ע"י קריאה בתורה
מוחין דגדלות סובל גם דבר הפכי, למעלה מזה לעת"ל "ומלאה הארץ דעה את ה'" יגרום "וגר זאב עם כבש גו'", מצד חכמה עילאה קריאה בתורה. "לכל אשר יקראוהו באמת", אין אמת אלא תורה. מקשר ראש האותיות, אמצעיתן וסופן ונעשים דבר אחד ע"י קו האמצעי שאין בו שינויים ואינו מקבל טומאה. אמיתית העדר השינוי הוא בעצם ולא בקו ואפילו לא בעיגול שיש בו חצי עליון ותחתון. דוקא בהעצם שייך לומר שאין בו שינויים כלל, וכתורת הבעש"ט העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו, מקצת התוקף והגילוי, שאינו עומד בתוקף ובגילוי כ"כ (וויפל ס'איז שייך זאגן גילוי בעצם), ומכיון שהעצם הרי עיקרו אינו הגילוי אלא העצם, לכן אומרים העצם כשאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו. וכל המתפשט ממנו אינו בתוקף כבעצם שבכל מקום הוא באותו תוקף. לכן "קרוב ה' לכל אשר יקראוהו באמת", דוקא ע"י קריאה בתורה שכולם שווים. גם ביגיעה בתורה יש מעלה כאשר הוי' עמו והלכה כמותו ואלו ואלו דא"ח. ע"י הקדמת הביטול ויר"ש בתכלית. אעפ"כ ישנה מעלה בקריאה בתורה שנמשך פנימיות ועצמות אוא"ס שלמעלה באי"ע מחכמה. לכן עשה"ד הם בדברים פשוטים ובזה ניתן סתים דקוב"ה. וניתן לכל ישראל לצאת מכל ההגבלות "ונחה עליו רוח ה'", ועי"ז יהיה "ויהפוך ה"א לך את הקללה לברכה כי אהבך ה' אלקיך".
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לכללות המאמר ראה המשך תער"ב ח"ב שסא-שסד. לכמה עניני המאמר ראה ד"ה וידבר אלקים ב' דחה"ש וד"ה נשא תש"ל.
לכללות המאמר ראה המשך תער"ב ח"ב שסא-שסד. לכמה עניני המאמר ראה ד"ה וידבר אלקים ב' דחה"ש וד"ה נשא תש"ל.