תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
קריאה חיצונית וקריאה פנימית, האבות ומ"ת
ליצי"מ ולמ"ת שנתבטל הגזירה בין עליונים לתחתונים נאמר "אני הוי'", שמתחיל גילוי חדש דשם הוי' דלעילא, משא"כ לאבות נתגלה שם הוי' דלתתא. ויש לקשר עם מאמר בעל ההילולא: "אשרי" ל' תענוג, כתר עליון, עתיק) "יושבי ביתך", מתלבש באו"א. "ארוממך", לשון נוכח, גילוי הכתר והתלבשות ב"אלקי המלך", מל' דאצילות ומשם נמשך לבי"ע "ואברכה שמך לעולם ועד". "פותח את ידך", יודי"ך, תיקוני דיקנא, המשכת כתר באופן ד"משביע לכל חי רצון", בחי' יסוד המשפיע חיות לפנימיות העולמות, אח"כ נמשך לחיצונית העולמות "צדיק ה' בכל דרכיו", לכל דרכי סדהש"ת, וכשמלובש בעשי' כמו באצי', אזי, "קרוב ה' לכל קוראיו", בשוה, בקריאה חיצונית, "לכל אשר יקראוהו באמת" בקריאה פנימית בתורה.
עפ"ז מבואר דוארא אל האבות היה בשם הוי' דלתתא ע"י שם אלקים, משם נמשך רק לאצילות. אבל במ"ת נתגלה שם הוי' דלעילא למעלה מהתלבשות בשם אלקים, כדי שתהא ירידה גם לתחתונים. עד"ז לעת"ל.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
בעת ההתועדות דשבת מברכים החודש שבט, שחל השנה יומיים לאחרי ההילולא של אדה״ז, הואיל כ״ק אדמו״ר שליט״א לאמר חלק ממאמר זה [ד״ה אשרי יושבי ביתך לאדה״ז] בתוספת התחלה וסיום וכו׳״ (מהקדמת המו״ל להמאמר).
מקשר עם מאמר מבעל ההילולא (שלא נדפס עדיין) ד״ה אשרי יושבי ביתך, וכנראה שהמאמר ד״ה זה שבסידור מאדמו״ר האמצעי מיוסד הוא על מאמר הנ״ל, ובארוכה יותר נתבאר בס' פי׳ המלות לאדמו״ר האמצעי, ובפיה״מ מהצ״צ בתוס׳ הערות ומ״מ. (מתוך לשון המאמר). מאמר אשרי יושבי ביתך לאדמו״ר הזקן נדפס בקונטרס בפ״ע (קה״ת, תשל״א) ואח״כ במאמרי אדה״ז תק״ע. בעת מסירת מאמר הנ״ל (לאדה״ז) לדפוס, הגי׳ את ההתחלה והסיום של מאמר זה (ונדפס בסוף הקונטרס הנ״ל).
בסה"מ מלוקט נדפסו ההתחלה והסיום הנ״ל, ופנים המאמר מתוך הנחה בלתי מוגה.
בעת ההתועדות דשבת מברכים החודש שבט, שחל השנה יומיים לאחרי ההילולא של אדה״ז, הואיל כ״ק אדמו״ר שליט״א לאמר חלק ממאמר זה [ד״ה אשרי יושבי ביתך לאדה״ז] בתוספת התחלה וסיום וכו׳״ (מהקדמת המו״ל להמאמר).
מקשר עם מאמר מבעל ההילולא (שלא נדפס עדיין) ד״ה אשרי יושבי ביתך, וכנראה שהמאמר ד״ה זה שבסידור מאדמו״ר האמצעי מיוסד הוא על מאמר הנ״ל, ובארוכה יותר נתבאר בס' פי׳ המלות לאדמו״ר האמצעי, ובפיה״מ מהצ״צ בתוס׳ הערות ומ״מ. (מתוך לשון המאמר). מאמר אשרי יושבי ביתך לאדמו״ר הזקן נדפס בקונטרס בפ״ע (קה״ת, תשל״א) ואח״כ במאמרי אדה״ז תק״ע. בעת מסירת מאמר הנ״ל (לאדה״ז) לדפוס, הגי׳ את ההתחלה והסיום של מאמר זה (ונדפס בסוף הקונטרס הנ״ל).
בסה"מ מלוקט נדפסו ההתחלה והסיום הנ״ל, ופנים המאמר מתוך הנחה בלתי מוגה.