תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשי"ד
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
תכלית העלם והסתר כדי לגלות כתר תורה
ענין השמחה, "החדלתי את תירושי המשמח אלקים ואנשים", גילוי פנימיות החיות שהיה בהעלם. בעבודה: גילוי פנימיות הנשמה, הדביקות דרעותא דליבא ע"י כמה עניני התבוננות דבינה עד שנרגש בו הפלאת אלקות, נכנס יין יצא סוד, התגלות פנימיות הנשמה. למעלה: גילוי העלם דשם אלקים שמתעלם מהיש ושם אלקים המעלים על שם הוי'.
תכלית העלם והסתר כדי לגלות כתר תורה
ענין השמחה, "החדלתי את תירושי המשמח אלקים ואנשים", גילוי פנימיות החיות שהיה בהעלם. בעבודה: גילוי פנימיות הנשמה, הדביקות דרעותא דליבא ע"י כמה עניני התבוננות דבינה עד שנרגש בו הפלאת אלקות, נכנס יין יצא סוד, התגלות פנימיות הנשמה. למעלה: גילוי העלם דשם אלקים שמתעלם מהיש ושם אלקים המעלים על שם הוי'.
"בן חכם ישמח אב", כי מבין כוונת האב שמסתיר א"ע שאין ההסתר אמיתי אלא כדי שיחפשו וגורם שמחה לאב. כך נש"י נקראו בנים לזו"נ, בסילוק המוחין ממנו נמשכים מוחין חדשים בהתגלות בחג הסוכות. ואח"כ בשמע"צ נמשך גם כתר תורה, בנוסף לכתר כהונה דיו"כ וכתר מלכות דר"ה. אלא שהמשכה זו דשמע"צ הוא ע"י העכבה, לכן השמחה אז מכוסה ובאה בגילוי בשמחה דשמח"ת.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
ד"ה שונה מאר מאמרי ד"ה זה, במה שמוסיף גם "ענין שמע"צ". לכללות המאמר, בענין שמחה ביין משמח אלקים ואנשים, ראה ד"ה ביום השמיני עצרת תהי' לכם עזר"ת. וראה גם אוה"ת וישב ח"ה תתקב, א ואילך.
ד"ה שונה מאר מאמרי ד"ה זה, במה שמוסיף גם "ענין שמע"צ". לכללות המאמר, בענין שמחה ביין משמח אלקים ואנשים, ראה ד"ה ביום השמיני עצרת תהי' לכם עזר"ת. וראה גם אוה"ת וישב ח"ה תתקב, א ואילך.