תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשי"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
רצוא ושוב שבפרה אדומה ביטול במציאות
חיות העולם הארה בלבד, במקורה היא נעלה יותר, לכן רצוא להכלל במקור, ומצד הכוונה מאירה בבחי' שוב. ומזה רצו"ש בנבראים אף שאינו בגלוי. הרצוא באור הממלא אינו ביטול המציאות לגמרי, ונותן מקום לזולת. השוב שבו הוא התיישבות ממש. משא"כ בסוכ"ע הרצוא הוא ביטול במציאות לגמרי, והשוב הוא ביטול הכלים אל האורות.
רצוא ושוב שבפרה אדומה ביטול במציאות
חיות העולם הארה בלבד, במקורה היא נעלה יותר, לכן רצוא להכלל במקור, ומצד הכוונה מאירה בבחי' שוב. ומזה רצו"ש בנבראים אף שאינו בגלוי. הרצוא באור הממלא אינו ביטול המציאות לגמרי, ונותן מקום לזולת. השוב שבו הוא התיישבות ממש. משא"כ בסוכ"ע הרצוא הוא ביטול במציאות לגמרי, והשוב הוא ביטול הכלים אל האורות.
"זאת חוקת התורה", רצו"ש, דפרה אדומה סוכ"ע (חוקת ל' חקיקה) יש בה רצו"ש (אפר ומים) באותו ענין. לכן על־ידה יכול לטהר מטומאת מת, שאין בו חיות כלל (ולכן תמה משה במה תהי' טהרתו). "וידבר הוי' (דלתתא, ממכ"ע, עבודה בכל לבבך) זאת חוקת התורה אשר צוה הוי'" (דלעילא, למעלה מסדר השתל', בכל מאדך).
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לכללות המאמר, ראה ד"ה וידבר גו' זאת חוקת התורה תרס"ה. ד"ה אור לארבעה עשר עזר"ת.
לכללות המאמר, ראה ד"ה וידבר גו' זאת חוקת התורה תרס"ה. ד"ה אור לארבעה עשר עזר"ת.