תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשכ"ז
הנחות
מוגה
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
גילוי מ"ה ע"י מאה.
"מה ה"א שואל מעמך", שהביטול עצמי (ונחנו מה) שבעצם הנשמה שמצ"ע היא בהעלם תבוא לגילוי, "כי אם ליראה את הוי'" ביטול זה הוא שורש הביטול דיראה.
הנתינת כח מלמעלה לגלות ביטול זה הוא במאה ברכות, "אל תקרי מה אלא מאה", כי מאה הוא בכתר משם נמשך אתעדל"ע שאין אתעדל"ת מגעת, לגבי משה מילתא זוטרתי היא, כי המשכה זו בעיקר ע"י משה, תורה.
מעלת מאה לגבי מה, 'מה' הוא בהעלם (כתיב) ובא לגילוי ע"י מאה ברכות (קרי). ומעלת מה לגבי מאה, כי מ"ה היא הנשמה כפי שמושרשת בהעלם העצמי דעצמות, ומאה מעורר העלם זה דמ"ה ונרגש גם במאה. לכן בהמשך תער"ב מביא משל לסובב וממלא מתורה ומצוות כי סיבת הגילויים דסובב וממלא הוא מפני שבתורה ובישראל יש דוגמת ב' ענינים אלו, כי כל הגילויים הם בשביל התורה וישראל.
[סוכם ע"פ תוכן הענינים שבסה"מ מלוקט].
מיוסד:
לכללות המאמר ראה מאמר הצ"צ וד"ה זה תער"ג בהמשך תער"ב.
רקע:
מאמר שני בהמשך (כעין שיחה) מאותה התוועדות.
יצא לאור מוגה בקונטרס כ' מנ"א תשמ"ט.
מבאר ענין 'אל תקרא מה אלא מאה', מעלת העבודה בביטול.