תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשכ"ז
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
כח עצמות שלא יבוא לכלות הנפש
ים ויבשה עלמין סתימין ועלמין דאתגליין, "אילו ניתנה רשות לעין לראות היה הנברא בטל במציאות ממש" שהיו בטלים כמו הברואים שבים. הכוונה בירידת הנשמה למטה שגם בהיותם בעלמא דאתגליא יהיה בטל כמו בעלמא דאתכסיא, והוא ע"י התבוננות בשמע ישראל, יחודא עילאה. נתינת כח מהעצמות שלא יבוא לכלות הנפש, ובפרטיות הוא ע"י תומ"צ שנעשה מלבוש לנשמה שיגיע למעלת יחודא עילאה ולא יתבטל במציאות. ב' פירושים "הפך ים ליבשה, בנהר יעברו ברגל, שם נשמחה בו" בקרי"ס בכח משה, גילוי עצמותו. אלא זה היה לפי שעה בלבד, הכנה לגילויים דלע"ל וגם לזמן שבינתיים.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
כח עצמות שלא יבוא לכלות הנפש
ים ויבשה עלמין סתימין ועלמין דאתגליין, "אילו ניתנה רשות לעין לראות היה הנברא בטל במציאות ממש" שהיו בטלים כמו הברואים שבים. הכוונה בירידת הנשמה למטה שגם בהיותם בעלמא דאתגליא יהיה בטל כמו בעלמא דאתכסיא, והוא ע"י התבוננות בשמע ישראל, יחודא עילאה. נתינת כח מהעצמות שלא יבוא לכלות הנפש, ובפרטיות הוא ע"י תומ"צ שנעשה מלבוש לנשמה שיגיע למעלת יחודא עילאה ולא יתבטל במציאות. ב' פירושים "הפך ים ליבשה, בנהר יעברו ברגל, שם נשמחה בו" בקרי"ס בכח משה, גילוי עצמותו. אלא זה היה לפי שעה בלבד, הכנה לגילויים דלע"ל וגם לזמן שבינתיים.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
הגהות
מיוסד:
"ויובן זה בהקדם ביאור אדמו"ר האמצעי במאמרו הידוע ד"ה בוקע ים כו' להבין ענין קרי"ס", יצא לאור בקונט' "ט' אייר, ה'תשכ"ז" (נדפס אח"כ במאמרי אדמו"ר האמצעי ויקרא ח"א. וראה גם ביאורי הזהר לאדמו"ר האמצעי בשלח מב, ג ואילך. סה"מ תרנ"ד ע' קמא ואילך). בפתח דבר: "כ"ק אדמו"ר שליט"א הואיל לאמר חלקי מאמר זה – בהוספת התחלה וסיום ושינוים – בליל ב' דחג הפסח, בסעודת אחרון של פסח, בהתוועדות דשבת מברכים חודש אייר תשכ"ז". ראה גם ד"ה כמה מעלות טובות דליל ב' דחג הפסח שנה זו.
"ויובן זה בהקדם ביאור אדמו"ר האמצעי במאמרו הידוע ד"ה בוקע ים כו' להבין ענין קרי"ס", יצא לאור בקונט' "ט' אייר, ה'תשכ"ז" (נדפס אח"כ במאמרי אדמו"ר האמצעי ויקרא ח"א. וראה גם ביאורי הזהר לאדמו"ר האמצעי בשלח מב, ג ואילך. סה"מ תרנ"ד ע' קמא ואילך). בפתח דבר: "כ"ק אדמו"ר שליט"א הואיל לאמר חלקי מאמר זה – בהוספת התחלה וסיום ושינוים – בליל ב' דחג הפסח, בסעודת אחרון של פסח, בהתוועדות דשבת מברכים חודש אייר תשכ"ז". ראה גם ד"ה כמה מעלות טובות דליל ב' דחג הפסח שנה זו.