תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשכ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
שם הוי' דלעילא, הכח ליצי"מ ומלחמת עמלק
גם אצל האבות היו לא רק ניסים המלובשים בטבע, שנמשכים משם שד-י, אלא גם ניסים גלויים שיוצאים מדרכי הטבע שנמשכים משם הוי'. ומ"מ, "שמי הוי' לא נודעתי להם" שם הוי' דלעילא, שנתגלה במ"ת, לאחרי יציאת מצרים, יציאה מכל המיצרים וגבולים. ולאח"ז מלחמת עמלק שלא יכול לסבול הגילוי דשם הוי' דלעילא. ועל זה בא הציווי "זכור גו' לא תשכח", כיון שעמלק מנסה גם להשכיח את הגילוי אלקות שכבר נמשך לפנ"ז.
שם הוי' דלעילא, הכח ליצי"מ ומלחמת עמלק
גם אצל האבות היו לא רק ניסים המלובשים בטבע, שנמשכים משם שד-י, אלא גם ניסים גלויים שיוצאים מדרכי הטבע שנמשכים משם הוי'. ומ"מ, "שמי הוי' לא נודעתי להם" שם הוי' דלעילא, שנתגלה במ"ת, לאחרי יציאת מצרים, יציאה מכל המיצרים וגבולים. ולאח"ז מלחמת עמלק שלא יכול לסבול הגילוי דשם הוי' דלעילא. ועל זה בא הציווי "זכור גו' לא תשכח", כיון שעמלק מנסה גם להשכיח את הגילוי אלקות שכבר נמשך לפנ"ז.
יצי"מ ומלחמת עמלק בכל יום, נתינת כח לכאו"א לצאת מהמיצרים וגבולים שלו, החל ממעמד ומצב של חולי ממש, ועד למעמד ומצב דחולה בגימט' מ"ט, שיגיע לגילוי שער הנו"ן.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
"אח"כ היה המאמר, והתחיל קודם בנגון שיחה, ואמר: הרי עכשיו נגמרו המאה שנה להסתלקות הצמח צדק ונכנסנו לשנת ה101 ונשיאות הרבי מהר"ש התחילה עפ"י צוואת הצ"צ מיד אח"כ. והמאמר הראשו שאמר היה בליל ב' דחג הפסח תרכ"ו (דרגל מפסיק האבילות), וידוע שהנשיאים היו אומרים מאמרים בליל ב'. וי"ל הטעם משום שהפסוק שעליו המאמר הוא תורה שבכתב, והמאמר הינו תורה שבעל פה, ויום א' הוא תושב"כ ויום ב' הוא תושבע"פ, כך אפשר לומר. ומיד התחיל שהמהר"ש אמר המאמר "אנכי ה' אלוקי אשר הוצאתי", והתחיל נגון של מאמר" (מיומן א' התמימים)