תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשי"א
הנחות
מוגה
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
חידוש דמ"ת – ביטול הגדרים בכח המס"נ
ג' ענינים בחידוש דמ"ת: תחתון, עליון, המשכת אוא"ס מבטל הגדרים. ג' ענינים בקיום מצוה: (מלומדה, מאהבת ה'. לשמן, בירורים, המשכת חיות ע"י דביקות בה', ביטול במציאות) בלימוד התורה (חכמה ושכל, מקשר ישראל וקוב"ה, אורייתא וקוב"ה כולא חד), בהלכות ת"ת (הלכות הצריכות, ידיעת התורה, החיוב ד"והגית", או לשמה למעלה מציווי).
גמר הקבלה תלוי במס"נ בפועל דוקא, ביטול הגדר דעליון ותחתון. מס"נ חודר בהגוף, בתכלית השפלות בגשמיות. וצריך שגם המציאות עצמה תהי' קשורה בתורה. מרדכי, עורר ללמוד במס"נ, לימוד עם תשב"ר (שקרובים לאלקות, וגופם לא נתגשם כ"כ). בכל שנה חוזר וניעור ענין זה, לכן צ"ל "עד דלא ידע", ביטול ויציאה ממציאותו גם מצד הגוף.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
חידוש דמ"ת – ביטול הגדרים בכח המס"נ
ג' ענינים בחידוש דמ"ת: תחתון, עליון, המשכת אוא"ס מבטל הגדרים. ג' ענינים בקיום מצוה: (מלומדה, מאהבת ה'. לשמן, בירורים, המשכת חיות ע"י דביקות בה', ביטול במציאות) בלימוד התורה (חכמה ושכל, מקשר ישראל וקוב"ה, אורייתא וקוב"ה כולא חד), בהלכות ת"ת (הלכות הצריכות, ידיעת התורה, החיוב ד"והגית", או לשמה למעלה מציווי).
גמר הקבלה תלוי במס"נ בפועל דוקא, ביטול הגדר דעליון ותחתון. מס"נ חודר בהגוף, בתכלית השפלות בגשמיות. וצריך שגם המציאות עצמה תהי' קשורה בתורה. מרדכי, עורר ללמוד במס"נ, לימוד עם תשב"ר (שקרובים לאלקות, וגופם לא נתגשם כ"כ). בכל שנה חוזר וניעור ענין זה, לכן צ"ל "עד דלא ידע", ביטול ויציאה ממציאותו גם מצד הגוף.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
הגהות
רקע:
התחיל (בניגון של מאמר): וקבל היהודים את אשר החלו, והפסיק קצת בבכי, ואח"כ חזר והתחיל עוה"פ וקבל היהודים את אשר החלו לעשות, ומבאר כ"ק מו"ח אדמו"ר…
במאמר המוגה הל': "ומבאר כ"ק מו"ח אדמו"ר במאמרו [שנאמר "ה' תשא פורים קטן, רפ"ז" - כותרת המאמר בסה"מ תרפ"ז] ד"ה זה שיצא לאור עכשיו" בקונטרס פורים שנה זו (ה'תשי"א). ונדפס אח"כ בסה"מ ה'תשי"א ע' 180 ואילך. תרפ"ז ע' קי ואילך. ולפני זה ב"התמים" חוברת ז ואילך. וראה עוד בשיחה שלאחר המאמר.
התחיל (בניגון של מאמר): וקבל היהודים את אשר החלו, והפסיק קצת בבכי, ואח"כ חזר והתחיל עוה"פ וקבל היהודים את אשר החלו לעשות, ומבאר כ"ק מו"ח אדמו"ר…
במאמר המוגה הל': "ומבאר כ"ק מו"ח אדמו"ר במאמרו [שנאמר "ה' תשא פורים קטן, רפ"ז" - כותרת המאמר בסה"מ תרפ"ז] ד"ה זה שיצא לאור עכשיו" בקונטרס פורים שנה זו (ה'תשי"א). ונדפס אח"כ בסה"מ ה'תשי"א ע' 180 ואילך. תרפ"ז ע' קי ואילך. ולפני זה ב"התמים" חוברת ז ואילך. וראה עוד בשיחה שלאחר המאמר.