תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
לתהלה לשם ולתפארת, חב"ד
"היום", קאי על ר"ה, ומחובר לתיבת ודבש שלפניו, "ודבש היום הזה" הוי' ר"ת צירוף שם הוי' אחת. מרומז בזה הקשר לתחילת הסדרה "והיה כי תבוא אל הארץ". כניסה לארץ זבת חלב ודבש. שלימות קיום המצות הוא בארץ, לכן משה רצה להכנס לארץ שיקימו כל המצוות על ידו מבחי' עליונה יותר. לזה היה כריתות ברית על התורה קודם הכניסה לארץ, ענין התקשרות למעלה מטו"ד. וזהו "את ה' האמרת היום וה' האמירך", ושייך לבנין המלכות דר"ה, וכל זה כדי "להיות לך לאלקים", ליבטל וליכלל ברצונו ית'. היום הזה נהיית לעם לה"א, קאי על ר"ה.
לתהלה לשם ולתפארת, חב"ד
"היום", קאי על ר"ה, ומחובר לתיבת ודבש שלפניו, "ודבש היום הזה" הוי' ר"ת צירוף שם הוי' אחת. מרומז בזה הקשר לתחילת הסדרה "והיה כי תבוא אל הארץ". כניסה לארץ זבת חלב ודבש. שלימות קיום המצות הוא בארץ, לכן משה רצה להכנס לארץ שיקימו כל המצוות על ידו מבחי' עליונה יותר. לזה היה כריתות ברית על התורה קודם הכניסה לארץ, ענין התקשרות למעלה מטו"ד. וזהו "את ה' האמרת היום וה' האמירך", ושייך לבנין המלכות דר"ה, וכל זה כדי "להיות לך לאלקים", ליבטל וליכלל ברצונו ית'. היום הזה נהיית לעם לה"א, קאי על ר"ה.
"ולתתך גו' לתהלה לשם ולתפארת", בלקו"ת מבאר שהם ג' בחי' חב"ד, י"ל שזה גם הקשר לח"י אלול, הבעש"ט, מיסד חסידות הכללית, פעל "להיות לך לאלקים", ליבטל וליכלל ברצונו ית', וענינו של אדה"ז היה לפעול להיות לתהלה לשם ולתפארת, חב"ד. וע"י שעוסקים בלימוד כל זה, ובפרט בפנימיות התורה בהבנה והשגה זוכים לכי תבוא אל הארץ בפשטות.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
בתחילת המאמר מדייק מדוע ד"הזה הוא הדרוש הראשון במאמרי לקוטי תורה על הפרשה ולא על פסוקים שלפני זה. גם מפליא בשבח כתיבת מאמר זה ע"י הצ"צ שכתב קיצור על כל אות, שהוא מעולה מקיצור כללי על כל המאמר.
בתחילת המאמר מדייק מדוע ד"הזה הוא הדרוש הראשון במאמרי לקוטי תורה על הפרשה ולא על פסוקים שלפני זה. גם מפליא בשבח כתיבת מאמר זה ע"י הצ"צ שכתב קיצור על כל אות, שהוא מעולה מקיצור כללי על כל המאמר.