תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
מוגה
סיכום:
הרחבת תחום הקדושה לשדה ומדבר.
המאמר בלקו"ת אני לדודי שנקודתו הוא המשל דמלך בשדה הוא בדף לב, כי בשעה שהמלך בשדה כל ישראל בהשתוות ואחדות וזה שייך לפרשת ראה אנכי נותן לפניכם. הארת מדת הרחמים פנים בפנים בכל המדרגות שבמאמר אני לדודי: עיר, מדבר ושדה. עיר הוא בתוך תחום הקדושה; מדבר מחוץ לתחום הקדושה; שדה הוא מקום בירור עניני עולם שמחוץ לקדושה והכנסתם לתחום הקדושה, ענין הקרבנות שהעבודה בהם בשלימות תהי' לעת"ל. כל זה שייך לפרשת שופטים, כי ע"י סיום פעולת השופטים ממשיכים "ללכת בדרכיו כל הימים" מתבטלים המחיצות ומרחיבים את תחום הקדושה. עתידה א"י שתתפשט בכל הארצות.
הרחבת תחום הקדושה לשדה ומדבר.
המאמר בלקו"ת אני לדודי שנקודתו הוא המשל דמלך בשדה הוא בדף לב, כי בשעה שהמלך בשדה כל ישראל בהשתוות ואחדות וזה שייך לפרשת ראה אנכי נותן לפניכם. הארת מדת הרחמים פנים בפנים בכל המדרגות שבמאמר אני לדודי: עיר, מדבר ושדה. עיר הוא בתוך תחום הקדושה; מדבר מחוץ לתחום הקדושה; שדה הוא מקום בירור עניני עולם שמחוץ לקדושה והכנסתם לתחום הקדושה, ענין הקרבנות שהעבודה בהם בשלימות תהי' לעת"ל. כל זה שייך לפרשת שופטים, כי ע"י סיום פעולת השופטים ממשיכים "ללכת בדרכיו כל הימים" מתבטלים המחיצות ומרחיבים את תחום הקדושה. עתידה א"י שתתפשט בכל הארצות.
מיוסד:
ראה ד”ה זה בלקו”ת (הראשון).
רקע:
מאמר כעין שיחה נאמר בהתועדות ליל א' דר"ח אלול, כאשר חזר הרבי מה’אהל’ הק’, ויצא לאור מוגה בשעתו.
לקראת שבת שלאחר ההתועדות (ש"פ שופטים), נדפס המאמר כהנחה פרטית בלתי מוגה, אמנם כשהכניסו את ההנחה בצירוף פתק עם שאלות, הואיל לענות על השאלות וערך כמה תיקונים בגוף המאמר. אז ערכו המניחים את המאמר מחדש והכניסו אותו להגהה, ואח"כ הכניסו את המאמר להגהה שני' עם התיקונים האחרונים וצירפו פתק עם כמה שאלות והפתח דבר על מנת להוסיף בו את התאריך
(צילום מכל זה עם פיענוח - ראה במדור ’הגהות’).