תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
הכח בישראל להמשיך עצמות.
"אנכי" מי שאנכי, עצומ"ה ית', נמשך לכל אחד מישראל. "נותן לפניכם היום", הנותן בעין יפה הוא נותן, לכן נמשך בחי' אנכי בישראל למטה, "לפניכם" ולא לכם, לנקודה הפנימיות שבישראל, כי במ"ת נמשך סדר עבודה בהשתל' עד שבא למטה, אבל "ראה אנכי" קאי על גילוי העצמות בפנימיות, באופן דראיה בתכלית השלמות, אך סופה ותכליתה שתומשך גם בסדר השתלשלות, שאנכי נעשה הוי' אלקיך, כוח וחיות של כאו"א מישראל.
מתחיל מיו"ד, נקודת האמונה ונקודת האחדות, ה"א, בהתבוננות, נקודה בהיכלא, הנקודה מחיה את ההיכל, ומשם לו"ה, מדות ומלכות, תורה ומעשה המצוות, ונמשך דירה לעצומ"ה בתחתונים ויחד עם בעל הדירה נמצאים כל ענייניו עימו, סדהש"ת ספירות מלאכים וגם ספירות אין קץ (המבואר בכמה מאמרים באופן המובן בשכל פשוט), הפשיטות דלמעלה קשורה עם פשיטות דישראל, חיבור המיצר עם המרחב, ישראל ומלכא בלחודוהי, ישראל אורייתא וקוב"ה כולא חד.
הכח בישראל להמשיך עצמות.
"אנכי" מי שאנכי, עצומ"ה ית', נמשך לכל אחד מישראל. "נותן לפניכם היום", הנותן בעין יפה הוא נותן, לכן נמשך בחי' אנכי בישראל למטה, "לפניכם" ולא לכם, לנקודה הפנימיות שבישראל, כי במ"ת נמשך סדר עבודה בהשתל' עד שבא למטה, אבל "ראה אנכי" קאי על גילוי העצמות בפנימיות, באופן דראיה בתכלית השלמות, אך סופה ותכליתה שתומשך גם בסדר השתלשלות, שאנכי נעשה הוי' אלקיך, כוח וחיות של כאו"א מישראל.
מתחיל מיו"ד, נקודת האמונה ונקודת האחדות, ה"א, בהתבוננות, נקודה בהיכלא, הנקודה מחיה את ההיכל, ומשם לו"ה, מדות ומלכות, תורה ומעשה המצוות, ונמשך דירה לעצומ"ה בתחתונים ויחד עם בעל הדירה נמצאים כל ענייניו עימו, סדהש"ת ספירות מלאכים וגם ספירות אין קץ (המבואר בכמה מאמרים באופן המובן בשכל פשוט), הפשיטות דלמעלה קשורה עם פשיטות דישראל, חיבור המיצר עם המרחב, ישראל ומלכא בלחודוהי, ישראל אורייתא וקוב"ה כולא חד.
מיוסד:
"ידועים דרושי רבותינו בזה, לכ״ק אדמו״ר הזקן (בלקו״ת) ולכ״ק אדמו״ר האמצעי (בספר מאמרי אדמו״ר האמצעי הנמצא בדפוס) ולכ״ק אדמו״ר הצ״צ (בספריו הנקראים אור התורה) ולהנשיאים שלאחריו. ובין דרושים אלו נמצאים דרושים שהם ביאורים ומיוסדים על המאמר שבלקו״ת, וכן דרושים אחרים (על פסוק זה) משלהם. ובאמת גם הדרושים המיוסדים על המאמר שבלקו״ת נקראים על שמם, כי מכיון שהתעסקו בזה, ובאופן דמסירות נפש, הרי התורה נקראת על שמם, ע״ד מאמר רז״ל שמכיון שנתן נפשו על התורה נקראת על שמו. ועוד זאת, דמחמת זה גופא שעסקו בזה בחב״ד שבנפשם וכו׳ נעשה זה תורתם כו'" (קטע מתחילת המאמר).