תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
שעורים ולחם, אכילת בהמה ואדם
עומר שעורים, מאכל בהמה. שתי הלחם, אכילת מזבח, מאכל אדם, כהנים, אד' בם, התלבשות בחיות המרכבה, דוגמת בהמה לגבי אדם, אכילת מזבח. סיני בקדש, מ"ת המשכת אלקות ע"י עבודת האדם, אכילת אדם, בקיום תומ"צ. בעבודה: בירור נה"ב ע"י ספה"ע והקרבה, "אחריך נרוצה". עי"ז מגיעים למ"ת, "הבאני המלך חדריו".
שעורים ולחם, אכילת בהמה ואדם
עומר שעורים, מאכל בהמה. שתי הלחם, אכילת מזבח, מאכל אדם, כהנים, אד' בם, התלבשות בחיות המרכבה, דוגמת בהמה לגבי אדם, אכילת מזבח. סיני בקדש, מ"ת המשכת אלקות ע"י עבודת האדם, אכילת אדם, בקיום תומ"צ. בעבודה: בירור נה"ב ע"י ספה"ע והקרבה, "אחריך נרוצה". עי"ז מגיעים למ"ת, "הבאני המלך חדריו".
"כשם שהי׳ במ"ת בפעם הראשונה, עד״ז הוא בכל שנה, שנמשכים כל פרטי הענינים הנ״ל וכן שאר הענינים והפרטים המבוארים במאמר שם, שיודפס אי״ה לפני חג השבועות, ויוכלו ללמוד בו ברבים וע״י רבים. ויהי רצון שההחלטה לגלות לרבים ולכל ישראל עוד ענין בפנימיות התורה ומעיינות שבתורה, ענין הפצת המעיינות חוצה, יחיש וימהר את הגאולה האמיתית והשלימה".
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לכללות המאמר ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי כמדבר ח"ב. קודם שהתחיל אמר: "אנו נמצאים עתה לאחרי ספירת "תשעה וארבעים יום שהם שבעה שבועות לעומר", שעי"ז פועלים ומקשרים את זה עם יום החמישים זמן מ"ת - הרי ידוע בזה מאמרו של אדמו"ר האמצעי, שהוכן זה עתה לדפוס (כי עתה נתקבל מכתב יד מעתיק וכיו"כ) וישנה התקוה שיודפס מאמר זה עכ"פ לפני זמן מתן תורתנו, חגה"ש. שהתחלת מאמר זה: להבין ענין עומר שעורים ושתי הלחם".
לכללות המאמר ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי כמדבר ח"ב. קודם שהתחיל אמר: "אנו נמצאים עתה לאחרי ספירת "תשעה וארבעים יום שהם שבעה שבועות לעומר", שעי"ז פועלים ומקשרים את זה עם יום החמישים זמן מ"ת - הרי ידוע בזה מאמרו של אדמו"ר האמצעי, שהוכן זה עתה לדפוס (כי עתה נתקבל מכתב יד מעתיק וכיו"כ) וישנה התקוה שיודפס מאמר זה עכ"פ לפני זמן מתן תורתנו, חגה"ש. שהתחלת מאמר זה: להבין ענין עומר שעורים ושתי הלחם".