תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
"בעשור לחודש" מכתר למלכות
"בעשור לחודש" ולא בעשרה, כי כל עשר ענינים בו, המשכת כתר במלכות, "ויקחו שה לבית אבות", המשיכו מדות שבכתר "לבית", חב"ד שבנפש, ומשם עד "לברית עולם", קרבן-פסח באכילה נעשה דם ובשר כבשרו, עד שנעשה "צלי אש ראשו על כרעיו ועל קרבו". כל שאר הפרטים: "מתניכם חגורים (אמונה) נעליכם ברגליכם (בחלק התחתון) ומקלכם בידכם", לרדות במקל גם למה שמחוץ הימנו ואינו יכול להגיע לשם. כל זה הקדמה ל"פסח הוי' על הפתח", מלכות, ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו. לכן פתח "בעשור לחודש". "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" לכן עבודתנו צ"ל מעין עבודת בני ישראל אז, המשכת אור שלמעלה מהשתלשלות במלכות. וזוכים לגאולה באופן דאחישנה, וארו עם ענני שמיא.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
"בעשור לחודש" מכתר למלכות
"בעשור לחודש" ולא בעשרה, כי כל עשר ענינים בו, המשכת כתר במלכות, "ויקחו שה לבית אבות", המשיכו מדות שבכתר "לבית", חב"ד שבנפש, ומשם עד "לברית עולם", קרבן-פסח באכילה נעשה דם ובשר כבשרו, עד שנעשה "צלי אש ראשו על כרעיו ועל קרבו". כל שאר הפרטים: "מתניכם חגורים (אמונה) נעליכם ברגליכם (בחלק התחתון) ומקלכם בידכם", לרדות במקל גם למה שמחוץ הימנו ואינו יכול להגיע לשם. כל זה הקדמה ל"פסח הוי' על הפתח", מלכות, ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו. לכן פתח "בעשור לחודש". "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" לכן עבודתנו צ"ל מעין עבודת בני ישראל אז, המשכת אור שלמעלה מהשתלשלות במלכות. וזוכים לגאולה באופן דאחישנה, וארו עם ענני שמיא.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
מבאר המשך הפסוק אך בעשור וגו'. ראה ד"ה החודש תש"ל מאמר ב. וד"ה זה תשמ"ח. תשמ"א (פ' בא).
מבאר המשך הפסוק אך בעשור וגו'. ראה ד"ה החודש תש"ל מאמר ב. וד"ה זה תשמ"ח. תשמ"א (פ' בא).