תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
גם בטבע האדם במאכל ומשתה ניכר הנס
מעלת "החודש הזה לכם" יובן בביאור בחירת הקב"ה בעולמו בחודש תשרי בו נברא העולם (וסדהש"ת) יש מאין בכח העצמות דהוא לבדו וכו'. באופן דלא ישבותו ולא שניתי, רק בעצמותו העדר השינוי הוא בטהרתו. מהנהגת הטבע יודעים גדולתו כי יש מאין הוא רק בחיק הבורא, אמנם טבע הוא גם ירידה מלשון טבעו בארץ, מצד העלם והסתר, אבל משבחר ביעקב ובניו קבע ר"ח של גאולה ענין הנס, אשר הוצאתיך מארמ"צ.
גם בטבע האדם במאכל ומשתה ניכר הנס
מעלת "החודש הזה לכם" יובן בביאור בחירת הקב"ה בעולמו בחודש תשרי בו נברא העולם (וסדהש"ת) יש מאין בכח העצמות דהוא לבדו וכו'. באופן דלא ישבותו ולא שניתי, רק בעצמותו העדר השינוי הוא בטהרתו. מהנהגת הטבע יודעים גדולתו כי יש מאין הוא רק בחיק הבורא, אמנם טבע הוא גם ירידה מלשון טבעו בארץ, מצד העלם והסתר, אבל משבחר ביעקב ובניו קבע ר"ח של גאולה ענין הנס, אשר הוצאתיך מארמ"צ.
בהא קמיפלגי ר"א ור"י אם הגאולה בתשרי או בניסן והכריעו דבניסן עתידין ליגאל למעלה מהטבע ומשם ישפיע גם בטבע. הוראה ונתינת כח בשבת שקוראים פ' החודש בציבור, שגם בטבעו ומעשה הרשות ומאכלו וכו' הוא בבחי' נס, שהראש מנהיג את הטבע שבו וניכר במעשיו וכו' שהוא עם חכם ונבון בחכמת התורה שלמעלה מהגבלה והולך מחיל אל חיל.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
הגהות
מיוסד:
"ידועים דרושי רבותינו נשיאנו לדורותיהם על פסוק זה, עד לד"ה זה לכ"ק מו"ח אדמו"ר דש"פ החודש ה'ש"ת. שהיתה ג"כ שנה מעוברת ואז הגיע כ"ק מו"ח אדמו"ר לארה"ב". יש עליו הגהה אחת על המאמר מרבינו.
"ידועים דרושי רבותינו נשיאנו לדורותיהם על פסוק זה, עד לד"ה זה לכ"ק מו"ח אדמו"ר דש"פ החודש ה'ש"ת. שהיתה ג"כ שנה מעוברת ואז הגיע כ"ק מו"ח אדמו"ר לארה"ב". יש עליו הגהה אחת על המאמר מרבינו.