תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"ו
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
לך לך וז' מרחשון, חיבור הפכים
לך לך וז' מרחשון, חיבור הפכים
הליכה סתם כולל ב' פירושים, מלמעלה למטה ומלמטה למעלה. והם מבוארים בפשטות הכתובים ובפנימיות. מזה שב׳ הפירושים ב"לך לך" הם באותו הפסוק, מובן שלא רק שאין סתירה ח״ו, אלא הם שייכים וקשורים זה לזה, והוא חלק מתורת חיים, הוראה בחיים. מצד דיבור ה׳ בתורה הנה גם שני הפכים נעשים לדבר אחד. ועד״ז בעבודת כאו״א, ישראל הם גוי אחד בארץ, שממשיכים אחדות ה׳ גם בארציות וחומריות, לא רק שאינם מושפעים מהחומריות, אלא להיפך שממשיכים אחדות ה׳ בהחומריות והגשמיות, בארץ הלזו התחתונה שאין תחתון למטה ממנה. ולכן גם עבודת ישראל היא באופן שמחברים ב׳ העבודות דהליכה מלמטה למעלה והליכה מלמעלה למטה. כמו כן ז׳ מרחשון, הוא בין זמן העלי׳ לרגל והזמן שאחרי הרגל, ובין המקום דירושלים וכל העולם, ענינו הוא לחבר ב׳ ההפכים דזמן הרגל והזמן שאחרי הרגל, וירושלים וכל העולם כולו.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
התוועדות יחידה ביום חול לכבוד ז' מר"ח.
מיוסד:
מקשר את "המבואר בדרושי רבותינו נשיאינו בארוכה באור התורה לאדמו״ר הצ״צ ובתורת חיים לאדמו״ר האמצעי, ונרמז גם בתורה אור לרבינו הזקן בענין ההליכה שבפסוק לך לך ב' פירושים .. עם ז׳ מרחשון, שהוא היום שבין זמן סיום העלי׳ לרגל להזמן דאחרי סיום העלי׳ לרגל".
מקשר את "המבואר בדרושי רבותינו נשיאינו בארוכה באור התורה לאדמו״ר הצ״צ ובתורת חיים לאדמו״ר האמצעי, ונרמז גם בתורה אור לרבינו הזקן בענין ההליכה שבפסוק לך לך ב' פירושים .. עם ז׳ מרחשון, שהוא היום שבין זמן סיום העלי׳ לרגל להזמן דאחרי סיום העלי׳ לרגל".