תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשט"ז
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
כריתת ברית להיות כדין וכדין.
"כדכד", כדין וכדין, שהם וישפה, יוסף, צדיק עליון המשכה מלמעלה למטה, תורה, יחוד נש"י למעלה מהשתלשלות. בנימין, צדיק תחתון, מלמטה למעלה, תפילה.
חיבור ויחוד ב' מדרי' אלו הוא ע"י כריתת ברית, וישנו בכל ענייני עבודה תורה ומצוות. גליא וסתים דקוב"ה אינם בחינות נבדלים אלא שניהם ענין אחד ע"י הממוצע דתורה (הברית) המחבר נש"י עם הקב"ה תורה שייכת לגליא, לנבראים, ולסתים דקוב"ה כאחד, בפרט הלכות התורה ("תשמעון את המשפטים") ובהם גופא ב' אופנים: א. חיבור ושותפות מצד נפש האדם הלומד עם ההלכה, ב. מצד רצון העליון, היא העבודה דרעו"ד בכל מאודך (ברית בין הבתרים) עד שנזהר גם במצוות שאדם דש בעקביו, כי עבודתו למעלה מטו"ד, "ושמר ה"א לך את הברית ואת החסד", שיומשך האור שלמעלה מהשתל'. ע"י שפעלו בעבודה בזמן הגלות אזי לעת"ל יהי' "ושמתי כדכד" להוי כדין וכדין.
כריתת ברית להיות כדין וכדין.
"כדכד", כדין וכדין, שהם וישפה, יוסף, צדיק עליון המשכה מלמעלה למטה, תורה, יחוד נש"י למעלה מהשתלשלות. בנימין, צדיק תחתון, מלמטה למעלה, תפילה.
חיבור ויחוד ב' מדרי' אלו הוא ע"י כריתת ברית, וישנו בכל ענייני עבודה תורה ומצוות. גליא וסתים דקוב"ה אינם בחינות נבדלים אלא שניהם ענין אחד ע"י הממוצע דתורה (הברית) המחבר נש"י עם הקב"ה תורה שייכת לגליא, לנבראים, ולסתים דקוב"ה כאחד, בפרט הלכות התורה ("תשמעון את המשפטים") ובהם גופא ב' אופנים: א. חיבור ושותפות מצד נפש האדם הלומד עם ההלכה, ב. מצד רצון העליון, היא העבודה דרעו"ד בכל מאודך (ברית בין הבתרים) עד שנזהר גם במצוות שאדם דש בעקביו, כי עבודתו למעלה מטו"ד, "ושמר ה"א לך את הברית ואת החסד", שיומשך האור שלמעלה מהשתל'. ע"י שפעלו בעבודה בזמן הגלות אזי לעת"ל יהי' "ושמתי כדכד" להוי כדין וכדין.
מיוסד:
ראה ד"ה והיה עקב להצ"צ שנדפס אז בקונטרס בפ"ע ואח"כ באור התורה.
רקע:
מאמר שני מהמשך.
תחלת וסיום המאמר הוגה ונדפס בהוספות לסה"מ מלוקט תמוז-אלול.
גוף המאמר הוא המשך לד"ה והי' עקב שאמרו שבת קודם לזה, הוא ד"ה והיה עקב להצ"צ שנדפס אז בקונטרס בפ"ע ואח"כ באור התורה.
ראה ד"ה והיה עקב להצ"צ שנדפס אז בקונטרס בפ"ע ואח"כ באור התורה.
רקע:
מאמר שני מהמשך.
תחלת וסיום המאמר הוגה ונדפס בהוספות לסה"מ מלוקט תמוז-אלול.
גוף המאמר הוא המשך לד"ה והי' עקב שאמרו שבת קודם לזה, הוא ד"ה והיה עקב להצ"צ שנדפס אז בקונטרס בפ"ע ואח"כ באור התורה.