תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשט"ז
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סיכום:
פורים לא יתבטל לעת"ל מצד העמידה במס"נ בזמן הגלות
לעת"ל הגילוי דמועדים יתבטלו כשרגא בטיהרא, משא"כ פורים ישאר חשוב. מועדים קשור לזמן הבית אז כנס"י הם בחי' רחל יפת תואר ויפת מראה. שלימות העבודה דיופי והתכללות. פורים קשור לזמן הגלות בחי' אסתר ירקרקת היתה, מפני חטאנו גלינו, אז "לא תדעי לך היפה בנשים", והעצה לזה תשובה ומס"נ, כבזמן גזירת המן, לכן נק' 'יהודים' ולא נזכר שמות הק', שהיו למעלה מזה, שעמדו בהשתוות בהודאה ומס"נ למעלה מטו"ד. לכן לא יבטלו. גם יוה"כ נמשך "לפני הוי" (אלא שהגילוי לא נמשך בכלים, רק בה' עינויים, מס"נ רק בכח, לכן יש בזה ב' דעות).
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
פורים לא יתבטל לעת"ל מצד העמידה במס"נ בזמן הגלות
לעת"ל הגילוי דמועדים יתבטלו כשרגא בטיהרא, משא"כ פורים ישאר חשוב. מועדים קשור לזמן הבית אז כנס"י הם בחי' רחל יפת תואר ויפת מראה. שלימות העבודה דיופי והתכללות. פורים קשור לזמן הגלות בחי' אסתר ירקרקת היתה, מפני חטאנו גלינו, אז "לא תדעי לך היפה בנשים", והעצה לזה תשובה ומס"נ, כבזמן גזירת המן, לכן נק' 'יהודים' ולא נזכר שמות הק', שהיו למעלה מזה, שעמדו בהשתוות בהודאה ומס"נ למעלה מטו"ד. לכן לא יבטלו. גם יוה"כ נמשך "לפני הוי" (אלא שהגילוי לא נמשך בכלים, רק בה' עינויים, מס"נ רק בכח, לכן יש בזה ב' דעות).
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לתחילת המאמר, ראה תו"א מג"א קיט, סע"ב. קכא, סע"א ואילך. ד"ה ליהודים היתה אורה תרכ"ו. לכללות המאמר (מס"ג ואילך) ראה ד"ה ויהי אומן את הדסה תרכ"ז. ד"ה ארשב"נ תרמ"ב. ד"ה הנ"ל תרס"א. וראה גם ד"ה ולקחתם לכם תרל"ב. ד"ה הנ"ל עטר"ת.
רקע:
לאחר שיחה הרביעית צוה לנגן "אבינו מלכנו". ואח"כ צוה לנגן ואמר מאמר ד"ה להבין מארז"ל כל המועדים עתידין ליבטל כו'. לאחרי המאמר צוה כ"ק אדמו"ר שליט"א לנגן ניגון מאדמו"ר מהר"ש.
לתחילת המאמר, ראה תו"א מג"א קיט, סע"ב. קכא, סע"א ואילך. ד"ה ליהודים היתה אורה תרכ"ו. לכללות המאמר (מס"ג ואילך) ראה ד"ה ויהי אומן את הדסה תרכ"ז. ד"ה ארשב"נ תרמ"ב. ד"ה הנ"ל תרס"א. וראה גם ד"ה ולקחתם לכם תרל"ב. ד"ה הנ"ל עטר"ת.
רקע:
לאחר שיחה הרביעית צוה לנגן "אבינו מלכנו". ואח"כ צוה לנגן ואמר מאמר ד"ה להבין מארז"ל כל המועדים עתידין ליבטל כו'. לאחרי המאמר צוה כ"ק אדמו"ר שליט"א לנגן ניגון מאדמו"ר מהר"ש.