תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
משפט צדק, עבודה בב' קוין
"שעריך", לפירוש הש"ך על התורה הם השערים שבגוף, עינים אוזנים פה ידים ורגלים; לפי ספר יצירה, הם ז' כפולות ז' מדות בתנועה דרצו"ש ובאים בחוש הראיה, שמיעה, ריח ודיבור שהם כנגד ד' אותיות שבשם הוי' שנמשך במ"ת לכל אחד מישראל, אנכי ה"א, פנים בפנים דבר הוי': י"ה הם חו"ב, ראיה בקירוב ושמיעה בריחוק; ו"ה הם המדות אהבה ויראה, ריח מעורר משינה ומהתעלפות, דיבור הוא השפעה עצמית (ראוה מדברת, נפשי יצא בדברו).
"ושפטו את העם משפט צדק", היא העבודה מחוץ לעצמו עם חלקו בעולם, באברים החיצונים כפירוש הש"ך, משא"כ ספר יצירה מדבר באדם הראשון שנברא יחידי קאי על האדם עצמו. וצ"ל בב' קוים, ימין שופטים ושמאל שוטרים, עשה ול"ת, רצו"ש, ימין מקרבת ושמאל דוחה, כי דוקא כשעובד בקו הפכי מוכח שעבודתו בשלימות מצד אלוקות במדת הקב"ה אהבה במקום יראה ויראה במקום אהבה.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
מאמר קצר בכמות. מביא מאור התורה להצ"צ את פי' הש"ך וספר יצירה בענין שערים שבנפש. לענין שם הוי' בנפש מציין גם לד"ה ראה שבלקו"ת, להעיר שתוכן המאמר ד"ה שופטים תרפ"ב מבאר ענין זה בהרחבה.
מאמר קצר בכמות. מביא מאור התורה להצ"צ את פי' הש"ך וספר יצירה בענין שערים שבנפש. לענין שם הוי' בנפש מציין גם לד"ה ראה שבלקו"ת, להעיר שתוכן המאמר ד"ה שופטים תרפ"ב מבאר ענין זה בהרחבה.