תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
ב' הכתרים עזר מהקב"ה לעבודה במעשה
ב' כתרים כנגד נעשה ונשמע וג' שעושים בני המדינה למלך שירדו למטה ונתרחק מהמלך, ושם עושים כתרים למלך בעבודה וקב"ע בעל מאודך. מ"מ נתינת הכתרים הוא ע"י המלך כי העבודה היא ע"י עזר מהקב"ה ונמשך בעבודה אתעדל"ע שלמעלה מעבודת האדם. "ועשית חג שבועות", עשייה דוקא, כי במי נמלך בנש"י, במעשה בעוה"ז. "להוי' אלקיך", תומ"צ, נעשה ונשמע, ב' כתרים שבראש בניו. לאחר שהקדימו נעשה לנשמע ניתן כתר לראשו, ענין המלכות. היו"ט נק' 'שבועות' כי בא בהקדם ספירת האדם ז' שבועות, ועי"ז נמשך שער הנו"ן, פנימיות בינה פנימיות עתיק, והוא יום אחד, ומגיע לבחי' יחיד, למעלה מהתחלקות זמן.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
ב' הכתרים עזר מהקב"ה לעבודה במעשה
ב' כתרים כנגד נעשה ונשמע וג' שעושים בני המדינה למלך שירדו למטה ונתרחק מהמלך, ושם עושים כתרים למלך בעבודה וקב"ע בעל מאודך. מ"מ נתינת הכתרים הוא ע"י המלך כי העבודה היא ע"י עזר מהקב"ה ונמשך בעבודה אתעדל"ע שלמעלה מעבודת האדם. "ועשית חג שבועות", עשייה דוקא, כי במי נמלך בנש"י, במעשה בעוה"ז. "להוי' אלקיך", תומ"צ, נעשה ונשמע, ב' כתרים שבראש בניו. לאחר שהקדימו נעשה לנשמע ניתן כתר לראשו, ענין המלכות. היו"ט נק' 'שבועות' כי בא בהקדם ספירת האדם ז' שבועות, ועי"ז נמשך שער הנו"ן, פנימיות בינה פנימיות עתיק, והוא יום אחד, ומגיע לבחי' יחיד, למעלה מהתחלקות זמן.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
"ביאור המשל במדרש מבני המדינה שעשו עטרות למלך, יובן ע״פ המבואר בהמשך תרס״ו" (ע׳ שפ). וראה אוה״ת פ׳ ראה. המשך תער״ב ח״א ע׳ רמה. סה״מ תש״ה.
"ביאור המשל במדרש מבני המדינה שעשו עטרות למלך, יובן ע״פ המבואר בהמשך תרס״ו" (ע׳ שפ). וראה אוה״ת פ׳ ראה. המשך תער״ב ח״א ע׳ רמה. סה״מ תש״ה.