תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
"כימי עולם וכשנים קדמוניות", נס גדול בטבע
כפילות הלשון בפסוק "כימי עולם, וכשנים קדמוניות" במדרש מבאר: 'כימי עולם' קאי על משה; 'כשנים קדמוניות' קאי על שלמה ונח. מבאר הצ"צ: 'כימי עולם', סדהש"ת, ו'שנים קדמוניות' למעלה מסדהש"ת, אריך ועתיק ולמעלה מזה. 'יהודה וירושלים', קאי על עבודת הקרבנות, רזא דקורבנא עולה עד רזא דא"ס, בבחינת ערבות. היינו שנים קדמוניות. פועל גם בבחי' 'כימי עולם' המשכה בתיקון. שבת היא העלאה דימות החול. 'שנים קדמוניות'. בשבת הגדול ישנו עילוי שנעשה בה נס גדול, מכה מצרים בבכוריהם. שחודר בטבע שהמצרים עצמם מכים זה בזה "כימי עולם". וזה נעשה ע"י "יהודה וירושלים", בנ"י ששרשם בעצמות.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
"כימי עולם וכשנים קדמוניות", נס גדול בטבע
כפילות הלשון בפסוק "כימי עולם, וכשנים קדמוניות" במדרש מבאר: 'כימי עולם' קאי על משה; 'כשנים קדמוניות' קאי על שלמה ונח. מבאר הצ"צ: 'כימי עולם', סדהש"ת, ו'שנים קדמוניות' למעלה מסדהש"ת, אריך ועתיק ולמעלה מזה. 'יהודה וירושלים', קאי על עבודת הקרבנות, רזא דקורבנא עולה עד רזא דא"ס, בבחינת ערבות. היינו שנים קדמוניות. פועל גם בבחי' 'כימי עולם' המשכה בתיקון. שבת היא העלאה דימות החול. 'שנים קדמוניות'. בשבת הגדול ישנו עילוי שנעשה בה נס גדול, מכה מצרים בבכוריהם. שחודר בטבע שהמצרים עצמם מכים זה בזה "כימי עולם". וזה נעשה ע"י "יהודה וירושלים", בנ"י ששרשם בעצמות.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
"ומבאר כ״ק אדמו״ר הצ״צ באור התורה (פינחס) דימי עולם קאי על סדר ההשתלשלות .. ושנים קדמוניות הם הספירות דאריך אנפין, ולמעלה יותר בחי׳ עתיק יומין ולמעלה מזה. ויש לקשר זה עם ענין שבת הגדול, וכמו שכתב כ״ק אדמו״ר הצ״צ שם ״כמ״ש בד״ה עבדים היינו לפרעה [בסידור] ויוציאנו הוי׳ אלקינו או״א שהלבישו לזרועות דא״א כו'".
"ומבאר כ״ק אדמו״ר הצ״צ באור התורה (פינחס) דימי עולם קאי על סדר ההשתלשלות .. ושנים קדמוניות הם הספירות דאריך אנפין, ולמעלה יותר בחי׳ עתיק יומין ולמעלה מזה. ויש לקשר זה עם ענין שבת הגדול, וכמו שכתב כ״ק אדמו״ר הצ״צ שם ״כמ״ש בד״ה עבדים היינו לפרעה [בסידור] ויוציאנו הוי׳ אלקינו או״א שהלבישו לזרועות דא״א כו'".