תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
אתכפיא ואתהפכא בב' סוגי מצה
ביצי"מ היו ב' סוגי מצות: א' במצרים וב' ביצי"מ; ב' סוגים אלו בעבודה רוחנית בנפש האדם: ג' סוגי אהבת ה' "בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך". הנה תחילת העבודה היא "בכל נפשך" בעשר כוחות הנפש. אחמ"כ מגיע "בכל לבבך" בשני יצריך, העבודה גם עם היצה"ר. ואח"כ מגיע "בכל מאדך" למעלה ממדידה והגבלה. אתכפיא ואתהפכא.
אתכפיא ואתהפכא בב' סוגי מצה
ביצי"מ היו ב' סוגי מצות: א' במצרים וב' ביצי"מ; ב' סוגים אלו בעבודה רוחנית בנפש האדם: ג' סוגי אהבת ה' "בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך". הנה תחילת העבודה היא "בכל נפשך" בעשר כוחות הנפש. אחמ"כ מגיע "בכל לבבך" בשני יצריך, העבודה גם עם היצה"ר. ואח"כ מגיע "בכל מאדך" למעלה ממדידה והגבלה. אתכפיא ואתהפכא.
במצה יש ג"כ ב' סוגי עבודה הנ"ל: אתכפיא, מצה אין בה טעם, וההכנה שלה בהשתדלות שלא יהיה אפי' שמץ של התנשאות (חמץ) גאווה; אתהפכא "שבעת ימים תאכל מצות" שנעשה דם ובשר כבשרו. אח"כ מתחיל עבודה פרטית "תספרו חמישים יום" עד שמגיע ליום החמישים בתכלית השלימות "חמץ תאפינה" בחי' אתהפכא.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
הגהות
מיוסד:
"וידוע מה שמדייק כ"ק אדמו"ר הצ"צ בעל ההילולא" באוה"ת פסח (כרך ב) ע' תנג. כנ"ל תשל"ט. יש עליו כמה הגהות מהרבי.
"וידוע מה שמדייק כ"ק אדמו"ר הצ"צ בעל ההילולא" באוה"ת פסח (כרך ב) ע' תנג. כנ"ל תשל"ט. יש עליו כמה הגהות מהרבי.