תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשמ"א
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
גם בגלויות ישנה פרה ונהפך לעופר האילים
גם בגלות יש ענין פרה אדומה, "ותותר" בימי רבי, הארה מזמן הבית גם בעקבתא דמשיחא בעשרה גלויות שגלתה ליובאוויטש, גלות דפנימיות התורה שתושג בשכל האדם ומתאחד עם האדם הלומדה ביחוד נפלא וכו' וע"י לימוד חסידות בגלויות באים לקיום היעוד "ומלאה הארץ דעה את הוי'".
גם בגלויות ישנה פרה ונהפך לעופר האילים
גם בגלות יש ענין פרה אדומה, "ותותר" בימי רבי, הארה מזמן הבית גם בעקבתא דמשיחא בעשרה גלויות שגלתה ליובאוויטש, גלות דפנימיות התורה שתושג בשכל האדם ומתאחד עם האדם הלומדה ביחוד נפלא וכו' וע"י לימוד חסידות בגלויות באים לקיום היעוד "ומלאה הארץ דעה את הוי'".
"נהר יחרב ויבש", ביטול היש והפירוד דנהר פרת, ביטול במציאות במעשה הפרה, "את בשרה ודמה על פירשה ישרוף", שלא ישאר נתינת מקום לגלות. מפרה נשאר עפר ואפר, עד "לעופר האילים על הרי בתר", טורא דפרודא, "ובתר אותם בתווך" דברית בין הבתרים ובאים לעליה דהר כרמל, שאמרו ה' הוא האלקים, והר תבור ב"פ אנכי.
"סוב ודמה לך דודי לצבי" הקל ברגליו ועופר האילים בחור גבור שמרוב קלות רגליהם אינם ראוים למרכב אדם, תשובה "לדלג שור" מהפך י"א סממנים לקטורת, הפיכת הלעו"ז. "ולא מאסתים לכלותם". כמלך שהולך אחר כלתו בשוקי בורסקי. גלו לעילם שכינה עימהם. שייכות קרבן נתנאל בן צוער נשיא שבט יששכר "יודעי בינה לעתים", הפיכת י"ד עתים דלעו"ז לטובה, גם בזמן הגלות כאשר הסתר אסתיר פני, הנה "מ"ה ראו על ככה ומ"ה הגיע אליהם", הגיע לשון נגיעה, אנרירען.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
"ידוע הדיוק בזה בדרושי אדמו"ר הצ"צ ואדמו"ר מהר"ש" ד"ה ביום השני הקריב נתנאל בן צוער סה"מ תרכ"ז, תרכ"ח. חלקו בענין ברח דודי וגו' על הרי בתר, ראה תו"א הוספה למג"א ד"ה להבין וכו' כל המועדים וכו'. ועוד.
"ידוע הדיוק בזה בדרושי אדמו"ר הצ"צ ואדמו"ר מהר"ש" ד"ה ביום השני הקריב נתנאל בן צוער סה"מ תרכ"ז, תרכ"ח. חלקו בענין ברח דודי וגו' על הרי בתר, ראה תו"א הוספה למג"א ד"ה להבין וכו' כל המועדים וכו'. ועוד.