תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"ח
הנחות
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סיכום:
יעקב וישראל ורחל, אתכפיא ואתהפכא בתענוג
"חודש אשתו", יחוד זו"נ, יחוד יעקב ורחל, יחוד ישראל ורחל, יחוד שמביא ללידה, פועל הוספה ("אלה תולדות יעקב יוסף") לא רק לגבי יעקב בחי' עקב, אלא גם לגבי ישראל בחי' ראש. בעבודה, צ"ל הקדמת העבודה דיעקב, אתכפיא בכדי להמשיך חיות אמיתי "ביז ער זאל דורכנומען וערן מחיות זו", ועי"ז בא לבחי' ישראל אתהפכא. כמו ביצי"מ "כי ברח העם" מערוות מצרים יצאו ביד רמה לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה באופן של תענוג "חסד נעורייך" חדר על לעקב שברגל וגרם לחפזון השכינה "צו האבן דעם תענוג ואס פריער" (להתענג כמה שיותר מוקדם), אלא שגם כאשר מגיע לבחי' אתהפכא צ"ל הגישמאק והקאך שיש באתכפיא שזה מצד התענוג המיוחד שיש בנצחון המנגד.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
יעקב וישראל ורחל, אתכפיא ואתהפכא בתענוג
"חודש אשתו", יחוד זו"נ, יחוד יעקב ורחל, יחוד ישראל ורחל, יחוד שמביא ללידה, פועל הוספה ("אלה תולדות יעקב יוסף") לא רק לגבי יעקב בחי' עקב, אלא גם לגבי ישראל בחי' ראש. בעבודה, צ"ל הקדמת העבודה דיעקב, אתכפיא בכדי להמשיך חיות אמיתי "ביז ער זאל דורכנומען וערן מחיות זו", ועי"ז בא לבחי' ישראל אתהפכא. כמו ביצי"מ "כי ברח העם" מערוות מצרים יצאו ביד רמה לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה באופן של תענוג "חסד נעורייך" חדר על לעקב שברגל וגרם לחפזון השכינה "צו האבן דעם תענוג ואס פריער" (להתענג כמה שיותר מוקדם), אלא שגם כאשר מגיע לבחי' אתהפכא צ"ל הגישמאק והקאך שיש באתכפיא שזה מצד התענוג המיוחד שיש בנצחון המנגד.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
לכללות המאמר ראה אוה"ת פנחס ע' א'קסה ואילך. ורד"ה זה תער"ב, בהמשך תער"ב ע' נד.
לכללות המאמר ראה אוה"ת פנחס ע' א'קסה ואילך. ורד"ה זה תער"ב, בהמשך תער"ב ע' נד.