תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"ח
הנחות
מוגה
סיכום:
כח ממשה לשלימות העבודה
כאשר האדם הוא בחי' "כתית" ונשבר ממצבו ברוחניות מגיע הוא "למאור" עצמו ופועל גם על מעשיו שלא להתפעל משינויים. ועבודתו היא בשלימות בכל אופני חילוקי עבודה. וגם פועל בעצמו שגם כאשר עבודתו היא כדבעי, תהיה לו ענין המס"נ בחינוך עצמו ובחינוך זולתו ועד לתשב"ר כפשוטו שעל-ידם נעשה "להשבית אויב ומתנקם". הכח לזה הוא ע"י משה שבכל-אחד, "ואתה תצוה גו'", המחבר שרש הנשמה למעלה עם הנשמה המלובשת בגוף ונה"ב וחלקו בעולם.
כח ממשה לשלימות העבודה
כאשר האדם הוא בחי' "כתית" ונשבר ממצבו ברוחניות מגיע הוא "למאור" עצמו ופועל גם על מעשיו שלא להתפעל משינויים. ועבודתו היא בשלימות בכל אופני חילוקי עבודה. וגם פועל בעצמו שגם כאשר עבודתו היא כדבעי, תהיה לו ענין המס"נ בחינוך עצמו ובחינוך זולתו ועד לתשב"ר כפשוטו שעל-ידם נעשה "להשבית אויב ומתנקם". הכח לזה הוא ע"י משה שבכל-אחד, "ואתה תצוה גו'", המחבר שרש הנשמה למעלה עם הנשמה המלובשת בגוף ונה"ב וחלקו בעולם.
וזהו "וקבל היהודים את אשר החלו לעשות", אף שבמ"ת היו ישראל בתכלית שלימות המעלה, אמנם היה זה מלמעלה למטה לכן היתה אז רק התחלה. ודוקא ע"י העבודה בזמן הגלות נעשה "וקבל היהודים". כל זה שייך לבקשת משה "אם מצאתי חן בעיניך גו'" שהוא ענין האתעדל"ע הנמשך מעצמות א"ס שאין אתעדל"ת מגעת לשם. אלא שמ"מ הוא נמשך לאחר שלימות האתעדל"ת, קוב"ה לא שריא אלא באתר שלים. והוא ענין עבודת ישראל להמשיך אלקות סוכ"ע למטה בעולם.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
ומבאר בזה כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו במאמרו הידוע שאמרו בפורים קטן (תרפ"ז) במוסקבא [אשר שנה זו היא התחלת יובל השנה לאמירתו]. ד"ה וקבל היהודים נדפס בסה"מ ה'תשי"א. ולאח"ז בסה"מ תרפ"ז. ועוד. ובקונטרס בפ"ע. לענין שמן למאור. ראה ד"ה זאת תורת הבית תרפ"ט (סה"מ קונטרסים ח"א. סה"מ תרפ"ט).
ומבאר בזה כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו במאמרו הידוע שאמרו בפורים קטן (תרפ"ז) במוסקבא [אשר שנה זו היא התחלת יובל השנה לאמירתו]. ד"ה וקבל היהודים נדפס בסה"מ ה'תשי"א. ולאח"ז בסה"מ תרפ"ז. ועוד. ובקונטרס בפ"ע. לענין שמן למאור. ראה ד"ה זאת תורת הבית תרפ"ט (סה"מ קונטרסים ח"א. סה"מ תרפ"ט).