תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תנש"א
מאמרים - תשל"ח
הנחות
סיכום:
שני עניני הליכה בכל המדרגות
שני עניני הליכה בכל המדרגות
ב' ענינים ב"לך לך": מלמעלה למטה, מא"ב–ר"ם, שכל הנעלם מכל רעיון, לארץ, מלכות, עי"ז נעשה עילוי בשכל הנעלם גופא, כעילוי היחידה ע"י ירידת הנשמה לגוף; מלמטה למעלה, כפשוטו, מארצו של תרח למלכות עד "ויבן שם מזבח להוי'" סתם, הוי' דלעילא הנעלם.
ב' עניני "ויעקב הלך לדרכו": מלמעלה למטה, מתשרי לעניני רשות, מתחיל הליכתו מלמטלמ"ע ופועל גם בהעקב שלו ער זאל דערהערן אלקות, ומזה נמשך השמיעה (דער דערהער) באלקות בכל הכחות, עד לכח השכל שבראש, שתהי' בהם השמיעה למעלה ממדידה והגבלה דשכל; ומלמטה למעלה מהריקודים ברגלים בשמח"ת, וע"י שהעקבים מתנשאים (הויבן זיך) ומרקדים, הם מנשאים גם את הראש (וכח השכל שבו), שגם הוא מרקד בשמחה גדולה למעלה ממדידה והגבלה. ומזה נמשך כח על העבודה ד"ויעקב הלך לדרכו" (הליכה מלמטלמ"ע) במשך כל השנה, מתחיל מכח המעשה כמו שהוא בהעקב, עד לכח השכל שבראש.
ב' עניני עבר הנהר: למעליותא, מלמטה למעלה מבחי' "ונהר יוצא מעדן"; לגריעותא, יציאה ממקומו של תרח למטה, "לארץ אשר הראך" למעלה. לך לך כולל את כל הפירושים ובפרט בשנה מעוברת שמתאימה שנת החמה לשנת הלבנה, משפיע ומקבל, מלמעלמ"ט ומלמטלמ"ע.
נערך ע"י הר' שנ"ז שי' פרקש
מיוסד:
נזכר בו גם העובדה ששנה זו מעוברת. יצא לאור מוגה בעש"ק וירא. מיוסד על ב' פירושים בפסוק המבוארים בתורה אור ובתורת חיים ובאור התורה להצ"צ.
נזכר בו גם העובדה ששנה זו מעוברת. יצא לאור מוגה בעש"ק וירא. מיוסד על ב' פירושים בפסוק המבוארים בתורה אור ובתורת חיים ובאור התורה להצ"צ.