תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
ד"ה ציון במשפט תפדה
תוכן ענינים
מוגה
שיחה א-ב: (1) בשבת חזון שבו מראים לכאו"א המקדש דלעתיד, יש להוסיף בכל הפעולות לביטול החורבן והבאת הגאולה, ובמיוחד - הוספה בלימוד הלכות התורה, "משפט", והוספה ב"צדקה", והוספה מיוחדת בלימוד התורה ("משפט") - אצל תלמידי הישיבות בכלל, ובפרט תלמידי ישיבות תומכי תמימים, חיילי בית דוד, הפועלים הגאולה. (2) ההוראה ד"עשה לך רב" - לכאו"א מישראל, אנשים נשים וטף.
שיחה א-ב: (1) בשבת חזון שבו מראים לכאו"א המקדש דלעתיד, יש להוסיף בכל הפעולות לביטול החורבן והבאת הגאולה, ובמיוחד - הוספה בלימוד הלכות התורה, "משפט", והוספה ב"צדקה", והוספה מיוחדת בלימוד התורה ("משפט") - אצל תלמידי הישיבות בכלל, ובפרט תלמידי ישיבות תומכי תמימים, חיילי בית דוד, הפועלים הגאולה. (2) ההוראה ד"עשה לך רב" - לכאו"א מישראל, אנשים נשים וטף.
בלתי מוגה
שיחה ג: סי"ז - א) שאלות בפרש"י (יא, יג) - "זהו ששאל אריוס את ר"י מה בין חכמים לנבונים"
סי"ח - ב) תורת לוי"צ (ע' רצב) - "יאיר", חכמה, לקח את ארגוב, בינה
סי"ט - ג) פרקי אבות (פ"ב מ"ט) - "בור סוד שאינו מאבד טפה" ו"מעין המתגבר", חכמה ובינה
ס"כ - ד) ח' פרקים דהל' ביהב"ח - פרק ליום, מר"ח מנ"א עד ערב ת"ב
סכ"ב - ה) חלוקת משקה עבור בית-חב"ד
שיחה ד: סכ"ג - א) הביאור בפרש"י
סכ"ו - ב) הביאור בתורת לוי"צ - "נקודה בהיכלי'" בעבודת האדם
סכ"ז - ג) הביאור בפרקי אבות - הדגשת החילוק דחו"ב גם בשמותיהם ובדרכם דר"א בן הורקנוס ור"א בן ערך
סכ"ח - ד) פ"ד דהלכות ביהב"ח - התחלתו בארון, חכמה, וסיומו בהיכל - בינה
סכ"ט - ה) שיעור היומי ברמב"ם - קידוש ידים ורגלים בעבודת האדם, והקשר להפטרה דשבת חזון
שיחה ה: סל"ג - ביאור השמות בפירוש רש"י - "ארויס" ו"רבי יוסי" - חכמה (דלעו"ז, והפיכתה לקדושה) ובינה
ENGLISH
1. Rashi teaches a long parable to explain the distinction between “wise” and “understanding” men. He also tells us the Talmudic author of the story. Why? There are different levels of under-standing, in some cases Moshe could not find the required level. Rabbi Yose pursued understanding in all areas of Torah.
2. Rabbi Eliezer’s name includes the letter “yud,” he represented wisdom, the foundation of knowledge. Rabbi Elazar’s name did not have a “yud,” he represented understanding, which is built on the foundation of wisdom.
3. Why did the Kohanim wash only their hands and feet before entering the Sanctuary? Why not their faces as well? The inner sanctification must take place inside the Temple. We must sanctify all our actions for the sake of heaven.
עוד
השיחה שבלקו"ש חל"ד פ' שופטים שיחה ג נדפס בקונטרס דבר מלכות, וכ"ק אד"ש הואיל לחלקו לכאו"א. לשלימות הקונטרס.