תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
English
תוכן ענינים
שיחה א: ימי התשלומין - עילוי ושלימות ב"זמן מתן תורתנו". ובעבודה הרוחנית (משא"כ בהקרבת הקרבנות בפועל) - גם כשהעבודה דחה"ש היתה בשלימות, וגם לאחרי התשלומין ב"אסרו חג", יש להוסיף ולהעלות בקודש, עד י"ב סיון ועד בכלל. וגם לעתיד לבוא (שאז תהי' גם הקרבת הקרבנות בפועל) - ישאר העילוי דכל ימי התשלומין, ואדרבה - באופן של הוספה
שיחה ב: סדר השתלשלות בהמשכת וגילוי התורה בזמן (חה"ש, אסרו חג, ימי התשלומין, עד למ"ת שבכל יום) - בהתאם לסדר ההשתלשלות בתורה עצמה: "אנכי" (פרטי הדרגות שבו), "הוי", אלקיך", כללות עשה"ד, עד להמשכת התורה במצוות - ע"ד פעולת ה"דם" ב"אברים". וביאור הקשר לשיעור היומי ברמב"ם - כיסוי הדם
שיחה ג: שיעור היומי ברמב"ם - סיום וחותם ספר קדושה: (א) לימוד כבודן של מצוות מכיסוי הדם - "אבוהון דכולהו דם". (ב) ג' ענינים במצוות, "הצילנו מלמשש בחושך", "נר ליישר המעקשים", ו"אור להורות נתיבות היושר"
שיחה ד: א) שיעור חומש היומי - אחדותם של נשיאי ישראל ביום הראשון, ומעלה יתירה בזה - כשלומדים שיעור זה בפעם השני'
ב) סיום ההתוועדות - בצדקה, וניגוני שמחה
שיחה ב: סדר השתלשלות בהמשכת וגילוי התורה בזמן (חה"ש, אסרו חג, ימי התשלומין, עד למ"ת שבכל יום) - בהתאם לסדר ההשתלשלות בתורה עצמה: "אנכי" (פרטי הדרגות שבו), "הוי", אלקיך", כללות עשה"ד, עד להמשכת התורה במצוות - ע"ד פעולת ה"דם" ב"אברים". וביאור הקשר לשיעור היומי ברמב"ם - כיסוי הדם
שיחה ג: שיעור היומי ברמב"ם - סיום וחותם ספר קדושה: (א) לימוד כבודן של מצוות מכיסוי הדם - "אבוהון דכולהו דם". (ב) ג' ענינים במצוות, "הצילנו מלמשש בחושך", "נר ליישר המעקשים", ו"אור להורות נתיבות היושר"
שיחה ד: א) שיעור חומש היומי - אחדותם של נשיאי ישראל ביום הראשון, ומעלה יתירה בזה - כשלומדים שיעור זה בפעם השני'
ב) סיום ההתוועדות - בצדקה, וניגוני שמחה
ENGLISH
1. Unity was a precondition for Matan Torah. In the “days of completion” our unity may become complete. When a king seeks victory he will squander the treasures of his kingdom. May G‑d bestow His treasures on all his hosts and give us His deliverance.
2. Mitzvos must be respected. We learn this from the rule of covering of the blood after ritual slaughter (Shechitah). Symbolically, the “blood” represents the enthusiasm and motivation of life which must be dedicated to holy matters. The Rambam teaches us three steps in true Divine service: Illuminate the world, negate the evil, accentuate the positive.
3. On the first day of inauguration of the Tabernacle all of the tribal princes came to the Sanctuary with their offerings — a show of true unity. Each time we study a subject in Torah we rise to greater heights.