תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
תו"מ התוועדויות
מוגה
מאמרים
ד"ה זאת חוקת התורה
בלתי מוגה - מהדורה ישנה
סה"מ/ תו"מ התוועדויות/ סה"מ (ד' פרשיות ב)
English
תוכן ענינים
מוגה (בסוף שיחה ה)
ע"ד הדפסת קובצי חידושים בתורת הרמב"ם לקראת יום הולדתו בערב פסח, בקשר לסיום ס' הרמב"ם.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - שבת שלאחרי הפורים - עילוי ושלימות בכל עניני הפורים, ובפרט - פורים דשנת העיבור, וביום השלישי. וההוראה - הוספה בכל עניני יהדות, "קיימו מה שקבלו כבר", כולל השפעה על אוה"ע - "רבים מעמי הארץ מתייהדים גו'", בתור הכנה לגאולה - "מסמך גאולה לגאולה" (כמודגש בשנת העיבור, שפורים ב"אדר הסמוך לניסן" מפני ש"מסמך גאולה לגאולה עדיף") - "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה גו' לעבדו שכם אחד"
ע"ד הדפסת קובצי חידושים בתורת הרמב"ם לקראת יום הולדתו בערב פסח, בקשר לסיום ס' הרמב"ם.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - שבת שלאחרי הפורים - עילוי ושלימות בכל עניני הפורים, ובפרט - פורים דשנת העיבור, וביום השלישי. וההוראה - הוספה בכל עניני יהדות, "קיימו מה שקבלו כבר", כולל השפעה על אוה"ע - "רבים מעמי הארץ מתייהדים גו'", בתור הכנה לגאולה - "מסמך גאולה לגאולה" (כמודגש בשנת העיבור, שפורים ב"אדר הסמוך לניסן" מפני ש"מסמך גאולה לגאולה עדיף") - "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה גו' לעבדו שכם אחד"
שיחה ב: סי"א - פרשת פרה: תמיהתו של משה "במה תהא טהרתו" - מכיון שבדרגתו אין מציאות של מיתה ("החכמה תחי'"), ואעפ"כ, מצבו של הזולת נגע למשה בפנימיותו עד ש"נתכרכמו פניו", ועי"ז פעל המשכה וגילוי ענין חדש - "פרשת פרה אדומה". וההוראה - ההשתדלות בטובתו של הזולת, מתוך ההרגש ד"אשר קרהו"
שיחה ג: סכ"א - שאלות בפרש"י (ז, לד) - "התנופה התרומה"
סכ"ב - לקוטי לוי"צ: (1) "כמה נהורין אתבריאו עד לא אברי עלמא". (2) ענינו של "סיסרא" - בקשר לימי הפורים
סכ"ג - הקשר דשיעור היומי ברמב"ם עם תוכנו של היום
סכ"ד - חלוקת קנקני משקה - אחדות ישראל
שיחה ד: סכ"ה - הביאור בפרש"י, וההוראה בעבודת ה' - "יינה של תורה"
שיחה ה: סכ"ח - שיעור היומי ברמב"ם (הל' תפילה רפ"ד) - ב' גדרים ב"כוונת הלב"
סכ"ט - הקשר דשיעור היומי לימי הפורים: (א) כללות השיעור - הלכות תפלה, שעל ידה הי' הנס דפורים - "דברי הצומות וזעקתם". (ב) התחלת השיעור - ברכת המינים, שלילת ענין של ע"ז, וכל ענין המנגד להתקשרות עם הקב"ה, בדוגמת ימי הפורים - "לא יכרע ולא ישתחוה", שלילת "מחשבות חוץ"
ע"ד הדפסת קובצי חידושי תורה על הרמב"ם. (הוגה ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א)
שיחה ו: סל"ב - הביאור בלקוטי לוי"צ - הנהורין שקדמו לברה"ע - בעבודת האדם, עד ל"אורו של משיח"
ENGLISH
1. The Shabbos after Purim reaches above “ad d’lo yoda.” It represents the increased light of redemption and it follows the eradication of Amalek. For Amalek is coldness and doubt, which must be eradicated. Shabbos has the delightof real freedom and so it has the potential to bring the redemption of Pesach closer to the redemption of Purim.
2. Why was Moshe troubled by tumah connected with a corpse — there are other forms of tumah just as difficult to understand? Why was Moshe not told the answer immediately? Why did Moshe’s face turn red when he was denied an answer?! Moshe had no association with death and could not conceive of the idea of tumah associated with death. His troubled attitude caused G‑d to give the answer, the purifying power of the Parah Adumah.
3. Why does Rashi mention so many times that tenufah and terumah mean “to and fro and up and down”? The many versions of these Rashis should be clarified, then an answer may be given. Whether “up” or “down” a Jew must always act in a way that will be acceptable to G‑d and man.
4. There are two forms of concentration for prayer — general and specific. One form of intention must always be present in prayer, the other is required only in the first blessing of the Amidah.