תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
תו"מ התוועדויות
English
תוכן ענינים
ס"א - אמירת "דברי כבושין" - גם אם כבר נאמרו בפעמים קודמות, הן בנוגע לכללות הענין דיום התענית, והן בנוגע לתענית זה
ס"ד - מעלת תענית אסתר: (א) "יום רצון" שלמעלה מכללות החילוק דגלות וגאולה. (ב) ערב פורים, שענינו - "קיימו מה שקבלו כבר", ובאופן ד"עד דלא ידע", עבודה מצד בחי' היחידה
ס"ו - העילוי דתענית אסתר גם בענין המשותף לכל התעניות: (א) בענין התענית - "מדרכי התשובה" - שלימות התשובה מצד בחי' היחידה. (ב) בהפיכת העינוי - "להחיותם ברעב". (ג) בהוספה בג' הקוין דתורה תפלה וצדקה
ס"ח - תענית אסתר דשנת העיבור - שבה מודגש ענין ההוספה בעבודתם של ישראל שדומין ללבנה
ס"ט - פרשת השבוע - "צו": "זירוז מיד ולדורות"
ס"י - שיעור חומש היומי - חביתי כה"ג, העבודה דבחי' היחידה, כפי שנמשכת בפרטיות - קרבן חטאת ואשם
סי"ב - השייכות דשיעור היומי ברמב"ם - הלכות תשובה - ליום התענית, ובפרט תענית אסתר. דיוקים בשיעור היומי: (א) "יעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם". (ב) במנין המצוות - רק הוידוי
סי"ד - חלוקת צדקה - ש"מקרבת את הגאולה"
ENGLISH
On a fast day we convert the “inui,” suffering, into a “desirable day.” The Fast of Esther is not connected to the destruction of the Beis HaMikdash. When Mashiach comes we will still fast on the Fast of Esther. The “reaffirmation of the faith” is the theme of Purim; it derives from the preparation of Taanis Esther, and goes beyond the scope of intellect. A leap year teaches that we can compensate for the past and provide for the future. In Torah and mitzvos there must be zealousness. In the leap year we see more clearly how the liberation of Purim is brought close to the liberation of Pesach.