תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
English
תוכן ענינים
1. ביום רביעי דסוכות ישנם רוב ימי הסוכות, "רובו ככולו", וכן בנוגע לשמחת ביה"ש דליל ד' דסוכות - שכוולת את שמחת ביה"ש דכל הלילות דסוכות
2. יום רביעי דסוכות הוא ח"י תשרי - המשכת חיות בכל עניני חודש תשרי, ובמיוחד - בנוגע לשמחת ביה"ש
3. בשמחת ביה"ש מודגשת המשכת בחי' הכי נעלית שלמעלה מתפיסא באופן של ריבוי עד למטה מטה: (א) המשכה "ממעייני הישועה" באופן של שאיבה, ריבוי. (ב) שמחת ביה"ש - רגש בלתי-מוגבל החודר בכל אברי הגוף עד לריקוד ברגלים. (ג) "משם שואבין רוח הקודש" - בחי' הכי נעלית ברוה"ק, באופן של שאיבה, גם לאלו שלולי זאת לא היו שייכים לרוה"ק כלל
4. נקודה הנ"ל - בענינים של האושפיזין: הנקודה המשותפת - "רחובות הנהר" דבינה, שבה מודגשים ב' הקצוות הנ"ל - ענין הכי נעלה שלמעלה מתפיסא שנמשך באופן של ריבוי עד למטה מטה. ובפרטיות: משה רבינו - בחי' החכמה, שעל ידו נמשכת בחי' זו אצל בנ"י. ואדמו"ר האמצעי - המשכת יחו"ע בדיבורם של שני אברכים
5. שמחת ביה"ש בזמן הגלות - מעין ודוגמת והכנה לגילוי ד"כולם ידעו אותי" לעתיד לבוא. והקשר ל"אושפיזין": אדמו"ר האמצעי - מאמרו הידוע אודות מעלת המצוות דלעת"ל, "כמצות רצונך", ומשה רבינו - שרצה להכנס לארץ "כדי שיתקיימו על ידי", קיום נצחי במצוות, "כמצות רצונך"
6. מעלת חג הסוכות (ובמיוחד יום ד' דסוכות) - בשנת העיבור, "שנה תמימה"
7. שיעור היומי בחומש - הברכות ד"דגל מחנה דן", שענינו - "מאסף לכל המחנות", אחדות והתכללות דכל בנ"י, ובפרט בחלק השיעור ש"מדבר כנגד כל ישראל". והקשר עם האושפיזין - שאיחדו את כל בנ"י להביאם לתכלית העילוי
8. המשכת השמחה מ"מעייני הישועה", ביהכ"נ וביהמ"ד, "רשות היחיד", ליחידו של עולם - ב"רשות הרבים", ועד שבני נח מסייעים שיהי' "לכבוד ולתפארת"
2. יום רביעי דסוכות הוא ח"י תשרי - המשכת חיות בכל עניני חודש תשרי, ובמיוחד - בנוגע לשמחת ביה"ש
3. בשמחת ביה"ש מודגשת המשכת בחי' הכי נעלית שלמעלה מתפיסא באופן של ריבוי עד למטה מטה: (א) המשכה "ממעייני הישועה" באופן של שאיבה, ריבוי. (ב) שמחת ביה"ש - רגש בלתי-מוגבל החודר בכל אברי הגוף עד לריקוד ברגלים. (ג) "משם שואבין רוח הקודש" - בחי' הכי נעלית ברוה"ק, באופן של שאיבה, גם לאלו שלולי זאת לא היו שייכים לרוה"ק כלל
4. נקודה הנ"ל - בענינים של האושפיזין: הנקודה המשותפת - "רחובות הנהר" דבינה, שבה מודגשים ב' הקצוות הנ"ל - ענין הכי נעלה שלמעלה מתפיסא שנמשך באופן של ריבוי עד למטה מטה. ובפרטיות: משה רבינו - בחי' החכמה, שעל ידו נמשכת בחי' זו אצל בנ"י. ואדמו"ר האמצעי - המשכת יחו"ע בדיבורם של שני אברכים
5. שמחת ביה"ש בזמן הגלות - מעין ודוגמת והכנה לגילוי ד"כולם ידעו אותי" לעתיד לבוא. והקשר ל"אושפיזין": אדמו"ר האמצעי - מאמרו הידוע אודות מעלת המצוות דלעת"ל, "כמצות רצונך", ומשה רבינו - שרצה להכנס לארץ "כדי שיתקיימו על ידי", קיום נצחי במצוות, "כמצות רצונך"
6. מעלת חג הסוכות (ובמיוחד יום ד' דסוכות) - בשנת העיבור, "שנה תמימה"
7. שיעור היומי בחומש - הברכות ד"דגל מחנה דן", שענינו - "מאסף לכל המחנות", אחדות והתכללות דכל בנ"י, ובפרט בחלק השיעור ש"מדבר כנגד כל ישראל". והקשר עם האושפיזין - שאיחדו את כל בנ"י להביאם לתכלית העילוי
8. המשכת השמחה מ"מעייני הישועה", ביהכ"נ וביהמ"ד, "רשות היחיד", ליחידו של עולם - ב"רשות הרבים", ועד שבני נח מסייעים שיהי' "לכבוד ולתפארת"
ENGLISH
The holiday of Sukkos lasts seven days. When we reach the fourth day, it indicates that the majority of the week has been attained and the theme of the holiday is accomplished. The fourth day of Sukkos is also the 18th of Tishrei which associates it with the 18th — Chai — Elul so it gives life to the month of Tishrei.
The Ushpizin are Moshe and the Mitteler Rebbe who both represent the aspect of profound understanding, the “broad rivers of Binah.” The geulah-geulah connection is also represented by Simchas Bais HaShoeivah and by today’s Ushpizin.
Being a leap year the aura of Sukkos and Simchas Bais HaShoeivah is more intense and radiate through 13 months — all concentrated in the fourth day. In action — spreading Torah and Yiddishkeit and the wellsprings of Chassidus.