תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מאמרים
ד"ה שובה ישראל
English
תוכן ענינים
שיחה א: א) "שבת שובה" ו"שבת תשובה": "תשובה" קדמה ל"שובה", אבל הכוונה ד"תשובה" - בשביל "שובה", ולכן נעשה בבחי' תחילה - ע"ד "תחילת מעשיך" בר"ה, יום ברוא אדה"ר, להיותו תכלית וכוונת הבריאה כולה. ובכללות - יש בזה מה שאין בזה, נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחלתן
ב) העבודה דשבת שובה - תיקון השבתות דשנה שעברה, והכנה לשבתות דשנה הבאה, ועל ידם - הפעולה בכל ימי השנה כולה, וכן הפעולה בנוגע לר"ה ויוהכ"פ, וכל זה - מתוך תענוג, עד לתענוג החודר בענינים גשמיים
שיחה ב: הוראה מפעולתה של בעלת ה"יאר-צייט" דוא"ו תשרי - אשר במצב של גלות קשה, טרחה ללקט עשבים ולעשות מהם "דיו", לכתיבת ביאורים בפנימיות התורה ע"פ תורת החסידות, כדי לזכות את הרבים בלימוד החסידות, ועי"ז - לקרב את הגאולה
שיחה ג: הצד השוה דשבת, שבת שובה, ו"יאר-צייט" - העלי' מעולם המעשה ודיבור לעולם המחשבה, והקשר לפרשת "וילך" - הליכה שבאין-ערוך
שיחה ד: א) שאלות בפרשת השבוע (לא, כח) - "הקהילו אלי את כל זקני שבטיכם ושוטריכם"
ב) לקוטי לוי"צ (ע' תס) - עקודים ונקודים בעבודת האדם
ג) שיעור היומי ברמב"ם (הל' פסולי המקודשין רפי"ג): קרבן שנפסלה מחשבתו נעשה פיגול, והנשאר ממנו לאחרי זמן אכילתו - לא נעשה פיגול אלא מותר
ד) פעולת המחשבה על המעשה - קבלת החלטות טובות בזמן זכאי, ובפרט כשמקשרים עם ענין של מעשה, ע"י חלוקת משקה, ובנדו"ד: עבור "דינער" של כולל חב"ד, ועבוד סיום הרמב"ם
שיחה ה: א) הביאור בפרש"י
ב) שיעור היומי בתהלים (בג' המזמורים הנוספים) - "ויתן להם ארצות גוים גו' בעבור ישמרו חוקיו גו'", פעולתם של ישראל ב"ארצות גוים", "לתקן עולם במלכות שד-י", ובשביל זה הוא בזבוז כל האוצרות הכי יקרים בדורנו זה דוקא - לנצח את המלחמה עם אלו "אשר חרפו עקבות משיחך", ולהביא את הגאולה
שיחה ו: א) הביאור בלקוטי לוי"צ
ב) הביאור בשיעור היומי ברמב"ם
ב) העבודה דשבת שובה - תיקון השבתות דשנה שעברה, והכנה לשבתות דשנה הבאה, ועל ידם - הפעולה בכל ימי השנה כולה, וכן הפעולה בנוגע לר"ה ויוהכ"פ, וכל זה - מתוך תענוג, עד לתענוג החודר בענינים גשמיים
שיחה ב: הוראה מפעולתה של בעלת ה"יאר-צייט" דוא"ו תשרי - אשר במצב של גלות קשה, טרחה ללקט עשבים ולעשות מהם "דיו", לכתיבת ביאורים בפנימיות התורה ע"פ תורת החסידות, כדי לזכות את הרבים בלימוד החסידות, ועי"ז - לקרב את הגאולה
שיחה ג: הצד השוה דשבת, שבת שובה, ו"יאר-צייט" - העלי' מעולם המעשה ודיבור לעולם המחשבה, והקשר לפרשת "וילך" - הליכה שבאין-ערוך
שיחה ד: א) שאלות בפרשת השבוע (לא, כח) - "הקהילו אלי את כל זקני שבטיכם ושוטריכם"
ב) לקוטי לוי"צ (ע' תס) - עקודים ונקודים בעבודת האדם
ג) שיעור היומי ברמב"ם (הל' פסולי המקודשין רפי"ג): קרבן שנפסלה מחשבתו נעשה פיגול, והנשאר ממנו לאחרי זמן אכילתו - לא נעשה פיגול אלא מותר
ד) פעולת המחשבה על המעשה - קבלת החלטות טובות בזמן זכאי, ובפרט כשמקשרים עם ענין של מעשה, ע"י חלוקת משקה, ובנדו"ד: עבור "דינער" של כולל חב"ד, ועבוד סיום הרמב"ם
שיחה ה: א) הביאור בפרש"י
ב) שיעור היומי בתהלים (בג' המזמורים הנוספים) - "ויתן להם ארצות גוים גו' בעבור ישמרו חוקיו גו'", פעולתם של ישראל ב"ארצות גוים", "לתקן עולם במלכות שד-י", ובשביל זה הוא בזבוז כל האוצרות הכי יקרים בדורנו זה דוקא - לנצח את המלחמה עם אלו "אשר חרפו עקבות משיחך", ולהביא את הגאולה
שיחה ו: א) הביאור בלקוטי לוי"צ
ב) הביאור בשיעור היומי ברמב"ם
ENGLISH
1. The name “Shabbos Shuvah” indicates the application of the concept of teshuvah. Teshuvah comes first but shuvah takes preeminence because it is the goal. Oral Torah reveals the Written Torah. Shabbos Shuvah influences all the days of the past and upcoming years.
2. In observing the yahrzeit of the Vav Tishrei it brings to mind an heroic episode in the life of the Rebbe’s mother. In the oppression of exile she understood the importance of recording the teachings of her husband and painstakingly made ink to provide him the wherewithal to write his commentaries. We must emulate that martyrdom for disseminating Torah.
3. Shabbos, Shabbos Shuvah, Vayeilech and yahrzeit all have the aspect of rising to a higher realm: speech and action to thought, physical to spiritual, leaving sin and rising to cleave to G‑d etc. All these aspects coalesce on this day and we must absorb these powers and advance.
4. On the day of his death, Moshe, for the first time, gathers the Elders together with the law enforcers to speak to them. Why? To ensure the obedience of the Jewish people it is necessary to describe the existence of punishment. The promise of reward will be an even greater incentive.