תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - "שמיני של פסח" - דילוג וקפיצה באופן שלמע' מההיקקף דהשתל', אבל עדיין בערך להשתל' - "שומר ההיקף"; ו"אחרון של פסח" - דילוג באופן של בל"ג ממש. וגילוי בחי' "אחרון של פסח" - לאחרי עבודת הדילוג דבנ"י באופן ד"שמיני של פסח", ואי"ז באופן שהעבודה היא "כלי" לגילוי זה, כי אם שמעוררים ענין חדש לגמרי שבאי"ע כלל, מצד הענין ד"למעשה ידיך תכסוף"
שיחה ב: סי"ד - יום הולדת הרמב"ם בערב פסח - יום הכולל ריבוי עניני עבודה מן הקצה אל הקצה, ובאופן שחילוקי העבודה ברורים לכל, לקטן ולגדול; ודוגמתו בחיבורו של הרמב"ם - הלכות התורה כולה, בלשון ברורה, לקטן ולגדוללל
סי"ט - שיעור היומי דערב פסח: (1) מצוה ראשונה ממצוות לא תעשה - הדיוק ד"ראשונה" גם בקו השלילה, (2) הרמב"ם אינו מזכיר מספר ז' המצוות שמדרבנן, כי ע"פ הלכה שייך הוספה
שיחה ג: סכ"ד - "והדריך בנעלים" - ע"ד ה"תהלוכה"; ד' כוסות דאחש"פ
שיחה ד: סכ"ט - 850 שנה להולדת הרמב"ם, וההוראה דמספר זה
סל"ב - שיעור היומי הרמב"ם - "כתר תורה" - העילוי ד"מוכתר בכתר תורה", שהתורה חודרת ומקיפה את כל מציאותו, כולל - כהונה ומלכות, עד למלכות שמציאות העולם, וכל עניני העולם - שכולם חדורים בענין התורה; והקשר לסיום הרמב"ם - "ממציא כל נמצא", שמציאותם של כל הנמצאים היא אלקות, ולעת"ל - בגילוי, וההכנה לזה - "כתר תורה", ואפילו אצל אוה"ע - בשבע מצוות דידהו
שיחה ה: סמ"ו - ביאור פרטי הרמזים בספה"ע דאחש"פ
שיחה ו: סנ"ג - אמירת לחיים לאחרי ד' כוסות - כוס חמישי
שיחה ז: סנ"ד - אחש"פ - כ"ב ניסן - התחלת כיבוש יריחו, וענינו ברוחניות - "מורח ודאין"
* * *
הדרן על הרמב"ם (מוגה)
שלימות לימוד התורה ("דעה את הוי'") לעתיד לבוא - "לא יהי' עסק כו' אלא לדעת את ה' בלבד" - שלילת כל עסק אחר שגם הוא עבודה למקום ב"ה, כי אם "לדעת את ה'", ואך ורק לשם ידיעת ה' ("בלבד"), שזוהי שלימות לימוד התורה באופן שנעשה "מוכתר בכתר תורה" (שברמב"ם הלכת ת"ת פ"ג ה"ו), ולעתיד לבוא תהי' מעלה זו אצל כל באי העולם (גם בני נח), ש"לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד".
ENGLISH
1. The Final Day of Pesach adds an additional level of infinite power to the Divine service of Pesach even for one who did not reach his potential during the first seven days.
2. Acharon Shel Pesach has a special connection to spreading the teachings of Chassidus, which is the purpose of the march (Tahalucha) on Acharon Shel Pesach.
3. The custom of drinking four cups on Acharon Shel Pesach was instituted by the Rashab in 5666. “Everything follows the conclusion.”
4. The Omer count of this day is seven days — one week. This completes the first cycle of Sefirah — clarification: all of the other words emphasized on this day give special meaning to the Divine service of this day.
5. The Rambam section of Erev Pesach lists the negative commandments and numbers the mitzvos. Why does he state “the first negative command” and why does he not mention the number of rabbinic mitzvos.
6. On Acharon Shel Pesach the surrounding of Yericho began which was also symbolic of the future redemption — the theme of Acharon Shel Pesach.
הגהות
עוד
בהתוועדות זו, דיבר כ"ק אד"ש אודות ששנת ה850 להולדת הרמב"ם היא בגמטריא ד"תתקן", וע"ז שאלו המניחים שאולי הכוונה הייתה ל"תתן".
המענה נדפס בתו"מ התוועדויות תשמ"ה ח"ג עמ' 1826 סל"א בהע'.
צילום המענה.
המענה נדפס בתו"מ התוועדויות תשמ"ה ח"ג עמ' 1826 סל"א בהע'.
צילום המענה.