תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
ד"ה כימי צאתך (המשך: א)
בלתי מוגה - מהדורה חדשה
סה"מ י"א ניסן ח"ב
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - הפתיחה בברכה - "ברוך הבא בשם ה' ברכנוכם מבית ה'", ובמיוחד בחודש ניסן, ביום השלישי בשבוע, ובפ' שמיני
שיחה ב: ס"ט - סיבת ההתוועדות - אינה קשורה עם איש פרטי, אלא עם המשך "שלשלת הזהב" דחסידות חב"ד והפצת המעיינות חוצה, וסיבה נוספת בהתוועדות זו - סיום לימוד הרמב"ם, "גמרה של תורה"
שיחה ג: סט"ו - "הדרן" על הרמב"ם
שיחה ד: סכ"ז - היחס של הרמב"ם לאוה"ע, הן בספרו - הלכות ז' מצוות ב"נ, והן בהנהגתו בחיי היום-יום - הושטת עזר וסיוע לכל אדם, יהודים וגוים, ולכן, יש לעשות "שטורעם" אודות הרמב"ם - ובפרט בקשר ליובל ה-850 להולדתו - גם בין אוה"ע, והעיקר - לפעול שיקיימו ז' מצוות ב"נ, "לשבת יצרה"
שיחה ה: סל"ה - שיעור חומש היומי, והקשר עם ספר הרמב"ם; חת"ת ומבצעים
שיחה ו: סל"ט - י"א ניסן - נשיא לבני אשר, ענין התענוג, תענוג ב"דעה את ה'", עד לבחי' "ועמך לא חפצתי"; הקשר למספר י"א, ולענין הקטורת - שיעור חומש היומי
שיחה ז: סמ"ג - סיום ההתוועדות - בצדקה וניגוני שמחה
שיחה ט: סמ"ה - חלוקת משקה עבור ה"סיומים" על הרמב"ם שייערכו לפני חג הפסח
* * *
הדרן על הרמב"ם (מוגה)
שלימות לימוד התורה ("דעה את הוי'") לעתיד לבוא - "לא יהי' עסק כו' אלא לדעת את ה' בלבד" - שלילת כל עסק אחר שגם הוא עבודה למקום ב"ה, כי אם "לדעת את ה'", ואך ורק לשם ידיעת ה' ("בלבד"), שזוהי שלימות לימוד התורה באופן שנעשה "מוכתר בכתר תורה" (שברמב"ם הלכת ת"ת פ"ג ה"ו), ולעתיד לבוא תהי' מעלה זו אצל כל באי העולם (גם בני נח), ש"לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד".
ENGLISH
1. From the world we see that “G‑d is great.” Yet, He concealed Himself to allow existence. We can make an abode in the lower worlds for the Shechinah hence, the two levels of blessing “with the Name of the L‑rd ... from the House of the L‑rd.”
2. The reason for this farbrengen? To strengthen the work of Chabad Chassidus and to make a siyum on the Rambam.
3. In the Torah reading of Shemini today, we find the sublimation of the sacrifices. This concept was introduced at Matan Torah and carried on in the Halachos of the Rambam.
4. The tribe of Asher represented the redemption of Israel when all pleasure will be in knowing G‑d.
5. The Rambam’s life exemplified the principle of helping others even to the detriment of self. This applies to Jew and gentile just as he taught the Seven Noachide Laws for the gentiles.
הגהות
עוד
[השער לקו' ה"הדרן על הרמב"ם"].