תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
English
תוכן ענינים
שיחה א: ס"א - עיקר ענינה של שבת זו - פ' זכור, ושייכותה לכל הענינים שנצטרפו בשבת זו: (א) קביעותה בט' אדר - התחלת הענין ד"יפוצו מעיינותיך חוצה" בחצי כדור התחתון, (ב) שבוע האשה היהודי - שהתחיל בשבת זו, (ג) ההכרזה ע"ד סיום הרמב"ם בפורים, (ד) מלוה-מלכה עבור היהודים ש"מאחורי מסך הברזל" - שהפעולות בכל ענינים אלו צ"ל באופן ד"זכור", בתוקף המתאים ובאופן גלוי לעין כל
שיחה ב: סי"ד - הקשר דשבעה באדר עם פרשת השבוע והיום: בפ' תצוה לא נזכר שמו של משה רבינו - כי כשנולד ונתמלא הבית אורה לא נקרא משה; ובשיעור היומי - השלימות ד"שבעת ימים", ולכן פועל ז' אדר על החודש כולו
סט"ז - הקשר דשבעה באדר עם הרמב"ם - עפמ"ש בהקדמת הרמב"ם אודות כתיבת הס"ת ע"י משה רבינו, ביום הסתלקותו
סי"ז - העילוי דיום הוולדו של משה, והביאור ד"כדאי הלידה שתכפר על המיתה" - שגילוי האור (נתמלא הבית אורה) עושה את ה"יום" ל"יום זכאי", ומבטל את הפכו
שיחה ג: סכ"ו - שאלות בפרש"י (1) גם מכנסים בכלל הציווי ד"והלבשת אותם". (2) "ח' בגדים לכה"ג וד' לכהן הדיוט"
ס"כ - החידוש דקבלה וחסידות בענין הצמצומים שלפני צמצום הראשון
סכ"ח - לקוטי לוי"צ (ריש פרשתנו) - חיבור דו' עם ה' בעבודת האדם
ס"ל - העזר והסיוע (השפעה) ליהודים "מאחורי מסך הברזל" - אינו בערך כלל להשפעה שמקבלים מהם בנוגע לעבודה מתוך מס"נ
שיחה ד: סל"ו - התעוררות ע"ד "מבצע פורים"
סל"ז - שיעור היומי ברמב"ם - "בן שפירש ואשה שנתגרשה" שיש להם חזקה בנכסי האב והבעל, בעבודת האדם - מעלת העבודה בכח עצמו, מכיון שכן הוא רצונו ית'
שיחה ה: סמ"ו - הביאור בפרש"י
סמ"ט - ט' אדר במגילת תענית - מחלוקת ב"ש וב"ה, והשייכות לגילוי דיפוצו מעיינותיך חוצה - מכיון שע"י המחלוקת לשם משים נוסף עילוי בתורה
ס"נ - "שטורעם" אודות "סיומים" על הרמב"ם
שיחה ו: סנ"א - הביאור בלקוטי לוי"צ, והקשר לפ' זכור
ENGLISH
1. Parshas Zachor establishes a connection between Purim and the seventh of Adar and a synthesis of remembrance with the creativity of chance — goral.
2. Today being the ninth of Adar commemorates the arrival of the previous Rebbe in America in the year 5700/1940. This day gives us the potential for spreading the teachings of Torah to the Western Hemisphere and then back to the rest of the world.
3. The seventh of Adar is likewise connected with the portion of Tetzaveh, the seven initiation days of the Kohanim, and the study of Rambam.
4. The day of Moshe’s birth was a day of light which neutralized any evil effect of a Yahrzeit.
5. Rashi reminds us not to err and count two hats for the Kohen Gadol and tunics for the common Kohen.