תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
מוגה (בדבר לימוד הרמב"ם - אידיש; בלה"ק)
תקנת לימוד ספר היד החזקה להרמב"ם ע"י כל ישראל בשלשה מסלולים: ג' פרקים ליום, פ"א ליום, ספר המצוות.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - אחרון של פסח - "ממוצע" בין ימי הפסח וכל ימי השנה, וענינו - להמשיך את עניני חג הפסח בכל השנה
תקנת לימוד ספר היד החזקה להרמב"ם ע"י כל ישראל בשלשה מסלולים: ג' פרקים ליום, פ"א ליום, ספר המצוות.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - אחרון של פסח - "ממוצע" בין ימי הפסח וכל ימי השנה, וענינו - להמשיך את עניני חג הפסח בכל השנה
שיחה ב: ס"ז - ההפטרה דאחרון של פסח - גאולה העתידה, וביו"ט שני של גלויות דוקא - בירור והפיכת הגלות לגאולה, ודוגמתו - המשכת "זמן חרותנו" בכל השנה, הפיכת ימי החול (גלות) לגאולה
שיחה ג: סי"ח - שיעור חומש היומי - יום ג' דפ' קדושים - "כי תבואו אל הארץ ונטעתם גו'", כניסה לארץ כפשוטה וגאולה כפשוטה
שיחה ד: סכ"ג - יש לנצל את הלימוד וההוראה משנת העיבור - חיבור דחמה ולבנה בעבודה - לפני קיום היעוד "והי' אור הלבנה כאור החמה", שאז לא יהי'' ענין העיבור
שיחה ה: סכ"ח - הדגשת ענין החינוך בחג הפסח, ובמדינה זו - יש צורך בהדגשה מיוחדת ביחס ל"שאינו יודע לשאול"; הכרזת "יום החינוך" ע"י נשיא-המדינה, וקריאתו לקיים שבע מצוות ב"נ
שיחה ו: סל"ז - אחרון של פסח הוא "יום השמיני" - ענין בפ"ע, למעלה ממציאות העולם - שבעת ימי ההיקף, ובעניננו - למעלה מהעבודה דשבעת ימי ההיקף דפסח. וההוראה - להתבונן מזמן לזמן בעניני חסידות ("שומן" דתורה), ללא מטרה ותכלית, ענין בפ"ע, מובדל מכל עניני העולם וכיו"ב
שיחה ז: סמ"ה - הצעה ללמוד את ספר "משנה תורה" להרמב"ם במשך השנה, על מנת לסיימו בסמיכות ליום הולדתו של הרמב"ם, בערב פסח הבעל"ט
שיחה ח: ס"נ - הוספה בכל עניני המבצעים; "קדושים תהיו" - "יכול כמוני" בניחותא
* * *
הדרן על הרמב"ם (מוגה):
גדר מצות ידיעת ה' לשיטת הרמב"ם בריש ספר היד, והקשר לסיום ספר היד; ביאור לשונות הרמב"ם (הלכות יסודי התורה פ"ב הי"א, פ"ד ה"י) בנוגע למעשה בראשית ומעשה מרכבה; הכרח הקדמת לימוד ענינים אלו ללימוד ההלכות שלאחריהם (ברמב"ם).
גדר מצות ידיעת ה' לשיטת הרמב"ם בריש ספר היד, והקשר לסיום ספר היד; ביאור לשונות הרמב"ם (הלכות יסודי התורה פ"ב הי"א, פ"ד ה"י) בנוגע למעשה בראשית ומעשה מרכבה; הכרח הקדמת לימוד ענינים אלו ללימוד ההלכות שלאחריהם (ברמב"ם).
* * *
הדרן על הרמב"ם ומסכת תענית
ב' אופנים בידיעת אלקות, בחיוב ובשלילה, וחילוקי הדרגות בחיוב ושלילה בעילוי אחר עילוי עד אין־סוף - בסיום הרמס"ם ובסיום מסכת תענית, והחילוק שבין ב' הסיומים זה לגבי זה באופן של חיוב ושלילה.
ENGLISH
1. Acharon Shel Pesach — an intermediary between Pesach and the days that follow.
2. Acharon Shel Pesach and the Messianic redemption: the transformation of worldliness and exile into holiness and redemption.
3. The lesson learned from the Torah portion connected to the present day, the passage concerning Orlah. The entry into Eretz Yisroel with Moshiach.
4. The connection of Pesach to Jewish Education.
5. Acharon Shel Peach: the Eighth Day of Pesach; Eight as symbolic of the ultimate aspect of rest.
עוד
בש"פ וישב תשד"מ, כ"ק אד"ש הורה לערוך חלוקה בספר היד החזקה להרמב"ם ע"מ לסיימו ביום הולדת הרמב"ם - ערב פסח. (נדפס בההנחה של ועד הנחות התמימים סל"ג-ד)
בההתוועדות די"א ניסן, כ"ק אד"ש ערך הדרן (כנהוג מידי שנה) על הרמב"ם ועל מסכת תענית, וביאר התחלת ספר מדע בענין ידיעת ה'. והמשכו בהתוועדויות דאחש"פ וש"פ אמור.
ועד הנחות בלה"ק ערכו את ההדרן, ויצא לאור בפנ"ע.
לקראת ש"פ יתרו תשמ"ה, ועד להפצת שיחות ערכו את ההדרן משיחות הנ"ל, בשבלוב שיחת ש"פ וארא תשמ"ה בתור ליקוט. (ונדפס בחכ"ו ע' 114, יתרו שיחה א).
לאחר מכן, לרגל הו"ל של קובץ "מגיני מלך" (ע"י בית חב"ד באפעלו, נ.י.) ערכו את השיחות הנ"ל מחדש בתור "הדרן", וכ"ק אד"ש הואיל להגיהו (עוה"פ), ואף הוסיף בו כמה ענינים.
בהגהות, נמצא צילום ההגהות של ההגהה השני' (עבור קובץ "מגיני מלך").
בההתוועדות די"א ניסן, כ"ק אד"ש ערך הדרן (כנהוג מידי שנה) על הרמב"ם ועל מסכת תענית, וביאר התחלת ספר מדע בענין ידיעת ה'. והמשכו בהתוועדויות דאחש"פ וש"פ אמור.
ועד הנחות בלה"ק ערכו את ההדרן, ויצא לאור בפנ"ע.
לקראת ש"פ יתרו תשמ"ה, ועד להפצת שיחות ערכו את ההדרן משיחות הנ"ל, בשבלוב שיחת ש"פ וארא תשמ"ה בתור ליקוט. (ונדפס בחכ"ו ע' 114, יתרו שיחה א).
לאחר מכן, לרגל הו"ל של קובץ "מגיני מלך" (ע"י בית חב"ד באפעלו, נ.י.) ערכו את השיחות הנ"ל מחדש בתור "הדרן", וכ"ק אד"ש הואיל להגיהו (עוה"פ), ואף הוסיף בו כמה ענינים.
בהגהות, נמצא צילום ההגהות של ההגהה השני' (עבור קובץ "מגיני מלך").