תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
מוגה
מאמרים
English
תוכן ענינים
מוגה
מעלת לימוד התניא על הראדיא; מכתב בקשר להשיחה.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - ברכת חודש אדר ראשון - מחודש שבט, ויום ההילולא בעשירי בו - בחי' "ישת חושך סתרו", דרגא שבאין ערוך לבחי' האורות והגילויים
מעלת לימוד התניא על הראדיא; מכתב בקשר להשיחה.
בלתי מוגה
שיחה א: ס"א - ברכת חודש אדר ראשון - מחודש שבט, ויום ההילולא בעשירי בו - בחי' "ישת חושך סתרו", דרגא שבאין ערוך לבחי' האורות והגילויים
ס"ז - עילוי מיוחד בכל הנ"ל - בשנת עיבור שלימה, שפ"ה ימים, שענין זה מודגש בשבת מברכים אדר
שיחה ב: ס"י - כ"ד שבט - נבואת זכרי' אודות הקצף הגדול "על הגוים השאננים", שלא זו בלבד שאינם מצטערים על צרת הגלות דבנ"י, הם עוד מוסיפים בזה; והסיבה לכך - תופעת השאננות אצל בנ"י ביחס לענין הגלות; הצורך לצעוק "דאלאי גלות", "עד מתי", "ווי וואנט משיח נאו"
שיחה ג: סכ"ב - א) שאלות בפרש"י (כג, כו) - "לא תהי' משכלה גו' בארצך"
סכ"ג - ב) שאלות בלקוטי לוי"צ (ע' פט) - בענין בשר בחלב
סכ"ד - ג) המשך הביאור בפרש"י עה"פ "וכל העם רואים את הקולות"
סכ"ו - ד) אודות ה"פגישה"
סכ"ז - ה) "מלכים אומניך" - בימינו אלו! רק צריכים לפתוח את העיניים
ס"ל - "מלוה-מלכה" דקרן גמילות חסדים "שומרי שבת"
שיחה ד: סל"א - א) הביאור בפרש"י - "לא תהי' משכלה"
סל"ג - ב) המשך הביאור בפרש"י "וכל העם רואים את הקולות"
שיחה ה: סל"ז - לימוד התניא על גלי הרדיו - ביטוי הענין ד"לא פסיק טעמא" בעוה"ז הגשמי, והשייכות לפ' משפטים
ENGLISH
1. Adar is blessed specifically by the month of Shevat; “darkness” in holiness is level higher than light and revelation; distinction of leap year.
2. Lesson from 24th of Shevat — Non-Jews must feel sorrow over the exile of Jews, and help them in all their needs; Jews must not “sit at ease” in exile.
3. Necessity of crying out to G‑d for the end of exile.
4. Interpretation of Rashi on ch. 23, verse 26 of parshas Mishpatim — “There shall be no miscarrying or barren [woman] in your land.”
5. Interpretation of Rashi on ch. 20, verse 15 — “All the people saw.” [Continuation from previous farbrengen.]
6. Lesson from President’s address — the idea of “Kings shall be you foster-fathers” exists today.