תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
ליקוט:
מאמרים
English
תוכן ענינים
שיחה א מכל ענין הוראה לעצמו, ומיד אח"כ לזולת; חדש תמוז גאולת מו"ח אדמו"ר, מזה הוראה להתחז בהשפעה על הזולת ובחינוך; בפרט במדינות שאין מניעות.
שיחה ב הוראה מפ' שלח: משה רבינו רצה שיעלו בשמחה, וכן להקל העבודה להפך ארץ כנען לא"י; לכן שלח הנשיאים המובחרים; הוראה – כשרואה שסביבתו היא "ארץ כנען" צריך להשתמש ב"נשיא" שבו, האמונה וההתקשרות לה', להפוך אותה לא"י; עי"ז פועלים שלום גם בא"י כפשוטה.
שיחה ג מקום מיוחד דורש עבודה מיוחדת; א"י, ובתוכה הגליל ששם היה התגלות פנימיות התורה; חידוש בי"כ "צמח צדק" וההתיישבות בצפת.
שיחה ד ללמוד המאמר והמכתב די"ב תמוז בשנה שלאחר הגאולה; לכן ידפיסו מחדש; ויפעלו הן בתורה והן בצדקה.
מאמר ד"ה שלח לך אנשים
שיחה ה דיוקים ברש"י ד"ה "וישאוהו במוט בשנים".
שיחה ו בהערות על הזהר: "זכאי אינון ישראל מעמין עכו"ם דעלמא", והרי הם סוג אחר לחלוטין.
שיחה ז דיוקים במשנה "המחלל את הקדשים כו' אין לו חלק לעוה"ב.
שיחה ח הביאור ברש"י: "במוט בשנים" הפי' שני מוטות, ולכל מוט שתי קצוות; ותאנה אחת ורימון אחד בדוגמת אשכול אחד.
שיחה ט הביאור בזהר: כאן מדובר כפי שיש להם שייכות לעולם.
שיחה י הביאור במשנה: הקב"ה קבע סדר שאפשר לחדש קדושה בעולם, ובא זה והפך הסדר, ולכן אין לו חלק לעולם הבא; אמנם ע"י תשובה יכול לתקן גם את זה.
שיחה יא המשך הביאור ברש"י: תחילה כרתו תאנה ואח"כ רימון, כשנשאום נשאום לפי כובדם; לא לקחו יותר כי לא לקחו; יהושע וכלב לא לקחו אע"פ שמשה ציווה, כי בוודאי משה לא רצה שיצטרפו להוציא דיבה; ההוראה – גם כשנראה כתכלית הטוב, צריך להיזהר שלא יצא ההיפך; חקירה אם שליחות המרגלים היא שליחות אחת, וכשבטלה שליחות רובם בטלה גם מיהושע וכלב; מהלשון "חיו מן האנשים ההם" לא משמע כן; הוראה – גם כשרואים שלא מצליחים ואחרים ניסו ונכשלו, אין להתייאש; ועי"ז ושאר מבצעים נזכה לקהל גדול ישובו הנה.
שיחה ב הוראה מפ' שלח: משה רבינו רצה שיעלו בשמחה, וכן להקל העבודה להפך ארץ כנען לא"י; לכן שלח הנשיאים המובחרים; הוראה – כשרואה שסביבתו היא "ארץ כנען" צריך להשתמש ב"נשיא" שבו, האמונה וההתקשרות לה', להפוך אותה לא"י; עי"ז פועלים שלום גם בא"י כפשוטה.
שיחה ג מקום מיוחד דורש עבודה מיוחדת; א"י, ובתוכה הגליל ששם היה התגלות פנימיות התורה; חידוש בי"כ "צמח צדק" וההתיישבות בצפת.
שיחה ד ללמוד המאמר והמכתב די"ב תמוז בשנה שלאחר הגאולה; לכן ידפיסו מחדש; ויפעלו הן בתורה והן בצדקה.
מאמר ד"ה שלח לך אנשים
שיחה ה דיוקים ברש"י ד"ה "וישאוהו במוט בשנים".
שיחה ו בהערות על הזהר: "זכאי אינון ישראל מעמין עכו"ם דעלמא", והרי הם סוג אחר לחלוטין.
שיחה ז דיוקים במשנה "המחלל את הקדשים כו' אין לו חלק לעוה"ב.
שיחה ח הביאור ברש"י: "במוט בשנים" הפי' שני מוטות, ולכל מוט שתי קצוות; ותאנה אחת ורימון אחד בדוגמת אשכול אחד.
שיחה ט הביאור בזהר: כאן מדובר כפי שיש להם שייכות לעולם.
שיחה י הביאור במשנה: הקב"ה קבע סדר שאפשר לחדש קדושה בעולם, ובא זה והפך הסדר, ולכן אין לו חלק לעולם הבא; אמנם ע"י תשובה יכול לתקן גם את זה.
שיחה יא המשך הביאור ברש"י: תחילה כרתו תאנה ואח"כ רימון, כשנשאום נשאום לפי כובדם; לא לקחו יותר כי לא לקחו; יהושע וכלב לא לקחו אע"פ שמשה ציווה, כי בוודאי משה לא רצה שיצטרפו להוציא דיבה; ההוראה – גם כשנראה כתכלית הטוב, צריך להיזהר שלא יצא ההיפך; חקירה אם שליחות המרגלים היא שליחות אחת, וכשבטלה שליחות רובם בטלה גם מיהושע וכלב; מהלשון "חיו מן האנשים ההם" לא משמע כן; הוראה – גם כשרואים שלא מצליחים ואחרים ניסו ונכשלו, אין להתייאש; ועי"ז ושאר מבצעים נזכה לקהל גדול ישובו הנה.
ENGLISH
1. Lesson from the arrest and liberation of the Previous Rebbe.
2. Lesson from Parshas Shelach.
3. Moshe Rabbeinu’s intention for sending the spies.
4. To transform the “land of Canaan” into the “land of Israel.”
5. Connection of Yud-Beis Tammuz to Parshas Shelach.
6. Settling the land of Israel today.
7-10. Mashiach will appear first in the Galil; building Torah centers in Tzfas.
11. Previous Rebbe’s letter regarding Yud-Beis Tammuz.