תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
בלתי מוגה
מוגה
מאמרים
תוכן ענינים
שיחה א ימי התשלומין שייך גם עכשיו שאין ביהמ"ק; להשלים בנוגע למ"ת בשני ענינים, לימוד בנוגע מעשה בפועל, ופנימיות התורה.
מאמר ד"ה משה קיבל תורה מסיני
שיחה ב דיוקים במשנה הראשונה דפרקי אבות; דיוק בהערות על הזהר; דיוקים ברש"י ד"ה ולזבח השלמים שמביא ריבוי דרשות; רש"י אינו מבהיר מדוע בכל דבר נהגו ברחבות ובעגלות נהגו בצמצום.
שיחה ג מהו החידוש בפרקי אבות לאחר שבועות; משה קיבל תורה, כמו שמשה היה עניו ויחד עם זה תקיף כן צ"ל אצל כל אחד; מסרה ליהושע, כשם שמשה מסר הכל כן צריך למסור הכל לתלמידים.
שיחה ד הביאור ברש"י: הנשיאים הקריבו כנגד ב' התקופות דלפני ולאחרי מ"ת, החילוק בתקופות אלו הוא כמו בין צומח לחי; במ"ת יש כפי שהוא אצל הקב"ה באחדות, וכפי שמתקבלים הפרטים אצל היהודים.
שיחה ה הביאור בנוגע לעגלות: לא ברא הקב"ה דבר אחד לבטלה, ולכן למרות הקושי היו צריכים להשתמש בכל העגלה; הוראה עד כמה צריכים לנצל כל רגע.
שיחה ו לנצל כל רגע כנ"ל, כי כלי שרת אין מקדשין אלא מלאין; אודות המצב בארה"ק.
שיחה ח הביאור בזהר: שבסדר השני אינו קשור לסדר הסעודות, או שהוא מח' ר' אבא ורשב"י; מצד האדם התענוג הכי גדול בכניסת שבת, אע"פ שמצד כחות הנפש הוא להיפך; ברוחניות – בכניסת שבת הוא אמיתית התענוג דהשביתה והגמר דעבודת הבירורים ודירה בתחתונים, וסעודה ג' המעלה הוא מצד הגילוי של מה שהיה לפנ"ז.
שיחה ט הביאור במשנה: תכלית בלימוד שיביא לידי מעשה, וזוהי נקודת המשנה; לאחר מ"ת שיש חיבור עליון ותחתון ויש מעלה בלימוד בשכל האדם, צריך לימוד מיוחד שהעיקר הוא המעשה; קודם מ"ת – הכנה וטפלה למ"ת, לאחר מ"ת – פועלת ליראה את ה'; לפעול במבצעים.
____________
____________
קטע משיחת נשא אודות המצב בארה"ק
להקל על הניסיון הראה הקב"ה שחדרו דרך סוריא ופניהם למלחמה ולא לשלום; הויתור על צור הביא לצרות; הטעות של "שלום עכשיו" שאין עם מי לעשות שלום; כל מומחי הצבא מודים בהכרח ליישב את הגבולות; תלוי רק בב' אנשים; יה"ר שיפעלו כפי האמת.