תר"צ - תש"י
תש"י
תשי"א
תשי"ב
תשי"ג
תשי"ד
תשט"ו
תשט"ז
תשי"ז
תשי"ח
תשי"ט
תש"כ
תשכ"א
תשכ"ב
תשכ"ג
תשכ"ד
תשכ"ה
תשכ"ו
תשכ"ז
תשכ"ח
תשכ"ט
תש"ל
תשל"א
תשל"ב
תשל"ג
תשל"ד
תשל"ה
תשל"ו
תשל"ז
תשל"ח
תשל"ט
תש"מ
תשמ"א
תשמ"ב
תשמ"ג
תשד"מ
תשמ"ה
תשמ"ו
תשמ"ז
תשמ"ח
תשמ"ט
תש"נ
תנש"א
תשנ"ב
מוגה
הנחה:
מאמרים
English
תוכן ענינים
מאמר ד"ה ואברהם זקן גו'
בא בימים "באינון יומין עילאין" שהם הלבושים דתורה ומצוות; ענין לבושי תורה ומצוות; החידוש ב"בא בימים" לגבי "זקן".
שיחה
שלשה ענינים במוצאי שבת זו: פ' חיי שרה, מוצאי שבת, מבה"ח כסלו. (ס"א) הצד השווה בשלשה ענינים כלליים בפ' זו: "חיי שרה", "ואברהם זקן", פרשת "שיחת אליעזר". (ס"ג) פרש"י ר"פ "כולן שוין לטובה" - שנותי' הראשונות היו שווין לשנותי' האחרונות, למרות השינויים והעליות בעבודתה. (ס"ו) יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים, המעלה (א) בשיחה (ב) ועבדי אבות על (א) תורה (ב) בנים; בדוגמת המעלה ב"בא בימים" על זקן". (סי"ז) הוראה ב"ויעקב הלך לדרכו" - העבודה דבירור העולם ובאופן של זריעות, והשייכות למוצש"ק וחודש כסלו.(סכ"ט) ואלה תולדות יצחק - יעקב ועשו האמורים בפרשה, מצד שרשו של עשו "בפרשה" (תורה) הוא "תולדות יצחק" - וההוראה לענין יישוב השטחים בארץ ישראל. (סל"ט)
בא בימים "באינון יומין עילאין" שהם הלבושים דתורה ומצוות; ענין לבושי תורה ומצוות; החידוש ב"בא בימים" לגבי "זקן".
שיחה
שלשה ענינים במוצאי שבת זו: פ' חיי שרה, מוצאי שבת, מבה"ח כסלו. (ס"א) הצד השווה בשלשה ענינים כלליים בפ' זו: "חיי שרה", "ואברהם זקן", פרשת "שיחת אליעזר". (ס"ג) פרש"י ר"פ "כולן שוין לטובה" - שנותי' הראשונות היו שווין לשנותי' האחרונות, למרות השינויים והעליות בעבודתה. (ס"ו) יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים, המעלה (א) בשיחה (ב) ועבדי אבות על (א) תורה (ב) בנים; בדוגמת המעלה ב"בא בימים" על זקן". (סי"ז) הוראה ב"ויעקב הלך לדרכו" - העבודה דבירור העולם ובאופן של זריעות, והשייכות למוצש"ק וחודש כסלו.(סכ"ט) ואלה תולדות יצחק - יעקב ועשו האמורים בפרשה, מצד שרשו של עשו "בפרשה" (תורה) הוא "תולדות יצחק" - וההוראה לענין יישוב השטחים בארץ ישראל. (סל"ט)
ENGLISH
1. Introduction
2-3. Questions on Rashi’s commentary at the beginning of Chayei Sarah.
4-5. Sarah’s life’s achievement, and it’s lesson.
6-8. Why the Torah records the episode of Eliezer, the servant of Avraham, in such great detail.
Why the world is called “G-d’s conversation”:
9-10. The relation between Chayei Sarah, and the episode of Eliezer; the value of time.
11-14. The aspect of the Jews’ life, referred to as “The conversation of the Servants,” and its importance
15-18. The central unity of Parshas Chayei Sarah, its practical directive, its bearing on Motzaei Shabbos Kodesh and its bearing on the Month of Kislev.
19-23. Esav: The existence of evil, its role in the world.
24. How all of the above is to be applied to Eretz Yisrael.
25. Conclusion